Zomaar wat - Reisverslag uit Gythio, Griekenland van campermediterra - WaarBenJij.nu Zomaar wat - Reisverslag uit Gythio, Griekenland van campermediterra - WaarBenJij.nu

Zomaar wat

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

11 Mei 2010 | Griekenland, Gythio

Zomaar wat.

In Neo-Itilo stonden we naast het visrestaurant, s`morgens was daar een heel klein zeilschip (kleiner dan jullie boot Marga!) binnen gebracht met 37 vluchtelingen aan boord die via Turkije naar Griekenland wilden komen.
Verschrikkelijk als je ziet in wat voor kleine ruimte deze mensen de angstige tocht over zee moeten maken. De politie agenten die de wacht bij de boot hielden vertelden dat de Italiaanse Maffia er achter zat.
s`Morgens liep Fred, natuurlijk nieuwsgierig, af en toe eens langs de boot, dat viel op en er werd hem gevraagd waar hij vandaan kwam, hoorde hij bij die maffia?

Hij heeft vaker dat soort geintjes. We waren gezellig naar een marktje geweest en zagen een leuk terrasje waar de marktkooplieden zaten te eten, goed voor een souvlaki dachten we en ja het was erg lekker! Tot opeens een oude Griek aan het tafeltje naast ons tegen Fred zegt: Wat heb je een mooie blauwe ogen en hem probeerde te versieren. Fred kreeg zelfs zijn adres in de handen gedrukt!
We zijn maar gauw verder gegaan.

Ook leuk, we parkeerden naast een vrachtauto die sinaasappels stond te laden bij een boomgaard.
Toen we terug kwamen na het boodschappen doen waren de mannen nog steeds bezig, waarop Fred tegen de mannen zegt: Warm hè, en zoveel werk! Jaja was het antwoord en de man pakt een paar mooie sinaasappels en geeft ze aan Fred. Waarop de andere man wat in het Grieks zegt en aan komt lopen met een hele krat en hem omkiept in de camper, grote schik vooral nadat we ze een paar pilsjes gegeven hadden. Nu zitten we met zo`n 25 kg sinaasappels, door eten dus.

Op een andere camperplaats zaten we te ontbijten toen er een mager zwerfhondje aan kwam lopen, natuurlijk mocht hij mee-eten. Alleen had hij kennelijk niet genoeg honger of wilde hij het voor slechter tijden bewaren, want na een paar hapjes nam hij het brood mee en begon verwoed te graven en verstopte hij zijn broodje. Ook de bijna lege yoghurtbak likte hij heerlijk uit en nam toen de bak mee om er mee te spelen en ook weer te begraven. De hele dag heeft hij bij ons gebivakkeerd, zodat we erover begonnen te denken dat we hem best mee konden nemen en een goed tehuis geven, maar s`avonds was hij opeens verdwenen, had hij toch wel een baasje? We weten het niet.

We kunnen goed merken dat het nog geen hoogseizoen is, het is nog niet erg druk bij de archeologische opgravingen zodat we alles rustig kunnen bekijken, wel wordt het steeds warmer en koelt het `s avonds steeds minder snel af.
Verder vermaken we ons prima, er is zoveel te zien dat we keuzes moeten maken waar we nog heen willen gaan en ook nog een beetje willen genieten van de zon en het strand.
Gelukkig is het in Athene weer rustig want dat staat ook nog op ons verlang lijstje, maar we hebben nog 2 weken voor de boot gaat!

Jullie horen weer van ons, veel liefs

Fred en Mirjam.

• 11 Mei 2010 - 21:32

Nienke :

Haha...maffia pap! Wat ben je weer lekker bezig! ;-) Die mannen van de sinaasappels vielen zeker ook voor je mooie blauwe ogen. Nou genoeg vitaminen voor jullie.
    Het grappige is dat ik me vanmiddag nog zat te bedenken waarom jullie geen zwerfhondje meenemen...net als Nana deed met Ouzo. Waarom niet? Dan noemen we 'm Metaxa.

kus!

• 12 Mei 2010 - 19:34

Marga:

Hoi luitjes,
    Wat een "warme" berichten lees ik, terwijl het hier gewoon herfstachtig koud is.
    Vandaag 8 graden !!!
    Fred pas je een beetje op met die verliefde Grieken, gewoon bekogelen met die sinaasappels.
    Had al zo'n vermoeden dat jullie aan een zwerfhondje zaten te denken. In de vakantie met de boot kwamen we twee jaar geleden verschillende mensen tegen met een zwerfhondje uit Spanje.
    Eentje vrat de boot op, Taco, kon niet tegen alleen zijn, dus denk om je camper.
    Wat gaat het trouwens snel met jullie vakantie.
    Hoop dat het hier ook wat warmer gaat worden, nu nog een beetje erg koud op de boot en zeker nog geen bbq weer.
    Geniet nog van jullie verdere reis en veel liefs van ons.
    ps geweldige foto's,
    moet je toch een album gaan maken Mirjam !

• 12 Mei 2010 - 19:36

Marga: