We zijn weer thuis. - Reisverslag uit Athene, Griekenland van campermediterra - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis. - Reisverslag uit Athene, Griekenland van campermediterra - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis.

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

27 Mei 2010 | Griekenland, Athene

We zijn weer thuis!

Alles is goed gegaan en zijn nu na 5 weken gezond en lekker bruin thuis aangekomen.
Het is wel weer even wennen hoor, de temperatuur en de regen, maar goed we hebben een heerlijke tijd achter de rug. Veel gezien en beleefd.
Griekenland is een prachtig land en de mensen die we ontmoet hebben zijn reuze vriendelijk.
We gaan zeker terug!!!

Maar eerst tot slot de rest van ons verhaal!

De boot die ons naar Venetië moet brengen lag al te wachten maar pas `s avonds om 21.00 uur begon het inschepen.
En ook toen duurde het nog even voor we aan boord gingen, alle vrachtauto`s moesten worden gecontroleerd of er geen “verstekelingen” aan boord waren. Deuren van vrachtauto`s moesten weer open en de lading werd op sommige plaatsen open gesneden om te zien wat er in of er tussen zat!!

Daarna waren de campers aan de beurt: ook wij, zelfs in het toilet en onder het bed werd gekeken,
Fred bood de agent maar gelijk koffie aan maar dat werd lachend afgewezen.
Eindelijk mochten we aan boord, jammer genoeg stonden we niet meteen aan het open raam maar in de tweede rij, maar ook vandaar hadden we goed uitzicht en voldoende frisse lucht.
Nog even gekeken hoe het schip de haven van Patras en dus uit Griekenland vertrok en toen snel naar bed. Het was inmiddels 1 uur s`nachts geworden.

De volgende dag lekker in de zon aan dek gezeten, wel eerst een rustig plekje gezocht want de “heren” van de Harley Davidson club feesten nog even verder. Het was wel fijn dat we `s avonds ons eigen bed in de camper hadden ipv een hut boven.

De laatste dag van de overtocht moesten we weer vroeg op, we wilden graag de boot Venetië zien binnen varen. Wat een belevenis, je vaart over de Rio Grande zo Venetië binnen en kijkt van bovenaf zo op het San Marco plein. Het was de moeite waard de terugreis om te boeken.

Na een laatste rit van 2 dagen zijn we nu dus weer thuis en kunnen we dit verhaal afsluiten.
We hopen iedereen snel weer te zien of te horen!
Veel liefs en tot snel.

Fred en Mirjam.