de reis er naar toe - Reisverslag uit Athene, Griekenland van campermediterra - WaarBenJij.nu de reis er naar toe - Reisverslag uit Athene, Griekenland van campermediterra - WaarBenJij.nu

de reis er naar toe

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

01 Mei 2010 | Griekenland, Athene

Vrijdagochtend 23 april om 5 uur vertrokken, rustig op de weg en daarom lekker opgeschoten.
We dachten bij Buochs in Zwitserland te overnachten, maar helaas was dat niet meer mogelijk: camperplaats gesloten. Dan maar doorrijden naar Sedrun boven op de Oberalppas bij de Gotthardttunnel. Maar helaas de Oberalppas was nog afgesloten, er lag nog teveel sneeuw.
Gelukkig mochten we in Andermatt staan, met uitzicht op de besneeuwde bergen.
We hebben er goed geslapen, wat geen wonder was na een tocht van 840 km!

De volgende dag besloten we door te rijden naar San Marino, een klein republiekje in Italië dat boven op een berg ligt. Met mooie camperplaatsen en een kabelbaantje waarmee je in het historisch centrum kunt komen.

Zondag nog maar 100 km en stonden we op tijd in de rij voor de boot.
Om 16.30 u mochten we het camperdek oprijden en hadden we een mooi plaatsje voor het open raam.
De boot van de Minoan-line vertrok precies op tijd door het geregel van al die “mannetjes” die druk in de weer waren iedereen een plek te geven.
`s Avonds Mousaka gegeten en wat op het dek rond gekeken, wat vaart zo`n boot hard op open zee!
We stonden rustig met verschillende campers bij elkaar,maar door de deining stonden de campers toch te schommelen wat je toch wel voelt als je in bed ligt. Ook de auto naast ons had er last van want het alarm ging verschillende keren af, waardoor wij ook weer wakker werden!
De volgende dag mooi weer met wel veel wind, maar de reis ging snel voorbij.

Toch was het handig je eigen spullen bij elkaar te hebben en te slapen in je camper en niet afhankelijk te zijn van de drukte boven.

16.30 uur Griekse tijd aangekomen in Patras. Wat is dat wennen , je voelt je net een analfabeet!! Kom maar eens uit die verkeersborden met dat Griekse schrift. Uiteindelijk zaten we zelfs op de tolweg naar Athene die we helemaal niet hebben moesten. Maar uiteindelijk zijn we toch in Diakopto aangekomen en konden we heerlijk aan het strand staan samen met 5 andere campers.

`s Avonds het dorp bekeken: Volgens het boek was er een gezellig stationspleintje met allemaal kroegjes eraan, en de rails er midden door. We besloten ergens koffie te gaan drinken, en gingen buiten zitten met dat heerlijke weer, we hadden net besteld en zaten te genieten van de gezellige drukte op het plein toen er opeens een oude dieseltrein aan kwam rijden die midden op het plein stopte. Hij bleef er staan dieselen tot alle passagiers ingestapt waren. Toen kwam onze koffie, maar was het ook weer gezellig.

Inmiddels zijn we weer een stukje verder maar......

volgende keer meer!

liefs.

• 01 Mei 2010 - 18:32

Nienke :

Jeeej!...wat een heerlijk verhaal zeg! Volgens mij zijn jullie goed aan het genieten! Vast weer totaal anders deze richting uit? Al heerlijke mezzedes gegeten?..doen hoor! Om je vingers bij op te eten!

Hier alles goed! Ben helemaal happy! Vandaag een plan bedacht en banken wezen kijken! Het gaat echt super worden. Mis jullie wel nu ;-) Foto's ga ik jullie straks mailen.

Zoenen en geniet!!

• 02 Mei 2010 - 08:06

Henriëtte:

Als ik zo zie waar jullie nu staan, dan is het toch de moeite waard, zo'n reis. Gelukkig zijn jullie niet zeeziek geworden.
    Leuk dat ik je reis een beetje kan volgen.

In Nederland mis je niets hoor.

Veel plezier nog, groetjes Henriëtte