eerste week in Frankrijk - Reisverslag uit Malaucène, Frankrijk van campermediterra - WaarBenJij.nu eerste week in Frankrijk - Reisverslag uit Malaucène, Frankrijk van campermediterra - WaarBenJij.nu

eerste week in Frankrijk

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

02 Oktober 2009 | Frankrijk, Malaucène

Lieve allemaal,

Bij gebrek aan een internet verbinding hier een verslag van onze eerste week.

Zoals altijd bij ons, toch weer een andere route gekozen. We zagen een beetje op tegen alle rotondes in Frankrijk, het worden er steeds meer en om over de péage naar het zuiden te rijden is ook nogal kostbaar, vandaar de keus om via Duitsland en Zwitserland te gaan. (Is nog korter ook).

We vonden 2 mooie plaatsen om te overnachten, eerst aan de Rijn in Bacharach, een typisch duits plaatsje met vakwerk huizen en kleine winkeltjes met knuffels van Knopf ins Ohr en poppen van Käthe Kruse. Ook voor poppenhuizen en de inrichting ervan was er volop te koop!

De volgende dag vonden we in Delémont in Zwitserland een rustige camperplaats en werden we zondagochtend gewekt door het geroep van de plaatselijke kerkklok.
Het was heerlijk weer en we genoten van de rit door west Zwitserland, waar de bergen nog niet echt hoog zijn maar heel vriendelijk, met veel koeien èn protesten van de boeren over de melkprijs.

Zondag, op weg naar Annecy, kwamen we langs een gezellig feestterrein, veel muziek, behendigheidswedstrijden met honden, viswedstrijden en diverse milieu activiteiten, het klinkt oubollig maar het was prachtig weer en met een lekker glaasje erbij was het een ontspannen geheel na een paar dagen toch flinke afstanden rijden. Gelukkig mochten we er ook overnachten!

De volgende dag reden we verder naar Annecy, het was er druk, heel druk! We zijn dan ook maar niet de stad in gegaan maar hebben lekker een stuk gewandeld langs het meer en genoten van de mooie bloemen. Het is prachtig weer en het lijkt nog volop vakantie, hoewel het eind september is.

Toch gaan we de volgende dag weer verder. Onderweg komen we veel boomgaarden met walnoot bomen tegen, dat beloofd wat! En inderdaad bij de volgende stop staan we pal onder zo`n boom en hebben we de walnoten voor het oprapen, maar blijkbaar was dat toch niet zo de bedoeling want een langsrijdende auto waarschuwde luid toeterend hiermee te stoppen, wat we dan ook maar gedaan hebben! We stoppen in Treffort aan het Lac de Monteignard, waar we vroeger al eens waren en waar jullie zo heerlijk gesurft en gezwommen hebben, samen met veel vriendjes naar de overkant van het meer zwemmen `smorgens vroeg en weet je nog die vis, Arjen, de fransen keken er verlekkerd naar maar jij vond dat hij niet op de bbq mocht eindigen en gooide hem weer terug het meer in.

De tocht gaat verder naar Nyons waar op Donderdag morgen een grote markt in het dorp blijkt te zijn.
Prachtig wat er allemaal te zien is: veel kramen met vis, honing, brood, groenten en bloemen. Het ruikt er heerlijk naar allerlei kruiden. Ook de etensgeuren: paëlla, gebraden kip enz komen je overal tegemoet. Het is een belevenis voor al je zintuigen. Maar ook allerhande andere zaken zijn er te vinden: kramen met manden, potterie in de vrolijkste kleuren en kleding, nieuw en gebruikt. We brengen er de hele ochtend door.

Dit is het einde van onze eerste week. Volgende week horen jullie meer van ons!

veel liefs Fred en Mirjam

• 02 Oktober 2009 - 10:11

Rianne:

uiteindelijk toch allemaal doorgegaan dus? goedzo!

ziet er goed uit; nu genieten maar!

liefs Rianne

• 03 Oktober 2009 - 13:06

Marga:

Lieve allebei,
    Dat verhaaltje leest weer lekker weg, hier waait het hard en regent het ook nog met 13°, kortom het is herfst geworden,blijf dus nog maar even in het warme en zonnige zuiden.
    Wij hebben vandaag voor het eerst onze "vrije zaterdag", toch wel een beetje vreemd hoor.
    Het voelt niet als vakantie, maar hoe dan wel weet ik niet.
    In ieder geval zat te doen, morgen [erg veel] snoeien in de tuin.
    Misschien kom je nog leuke stekjes tegen Mirjam, er zat weer een bloem in de chinese roos, maar geen rode.
    In ieder geval nog 2 hele mooie weken en we blijven lezen.
    Kus, ook namens Frank,
    Marga