Via Zwitserland naar huis. - Reisverslag uit Nyon, Zwitserland van campermediterra - WaarBenJij.nu Via Zwitserland naar huis. - Reisverslag uit Nyon, Zwitserland van campermediterra - WaarBenJij.nu

Via Zwitserland naar huis.

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

15 Oktober 2009 | Zwitserland, Nyon

Lieve allemaal,

Het zit er weer op, helaas.
We hadden moeite het zonnige zuiden te verlaten en zijn nog 2 dagen in Vaison la Romaine gebleven. En ...... hebben daar, na een gezellige middag met de mensen die naast ons stonden, het idee opgedaan voor een volgende reis, misschien richting Griekenland, veel tips gekregen en de overtuiging dat het wel ver lijkt maar toch niet zo is omdat je een heel stuk per ferry gaat. We zien wel, het klonk heel aantrekkelijk in ieder geval.

Omdat we de terugreis via Frankrijk wel gezien hebben en de snelle route via Zwitserland en Duitsland goed bevallen was, zijn we langs die weg ook weer terug gekomen.

Hoewel je in Zwitserland officieel niet mag overnachten vonden we een plaatsje in Nyon,aan het meer van Genève, bij het UEFA kantoor, waar net een voetbal wedstrijd gespeeld werd.

De volgende dag doorgereden naar Worms waar we NOOIT meer naar toe gaan! We stonden er naast een gasfabriek en dat rook niet prettig!!
Maar nadat we de camper gedraaid hadden en de wind niet meer regelrecht de ventilatie roosters van de koelkast binnen kwam, was het uiteindelijk te doen.
sAvonds een lange wandeling door het stadje gemaakt, wel mooie gebouwen maar: er werd flink gewerkt aan de wegen, dus.....ook weer niet zo`n succes.
vandaar dus: nooit meer.
Maar gelukkig was het maar voor 1 nacht.

De volgende dag naar huis gereden. Hoe noordelijker we kwamen hoe mooier de kleuren van de bomen werden (Indian Summer!).Vooral op de hellingen langs de Rijn was het prachtig. De druiven waren al geoogst maar de appels hingen nog aan de bomen. (Waren we te vroeg met de pluk van onze appels?)

17.00 uur weer thuis en na een gezellige avond met de kids hebben we vandaag de camper winterklaar (!!??) gemaakt, we zien wel weer wat en wanneer de volgende reis zal zijn.

Dank jullie wel voor de reakties en ik zal snel bellen om iets gezelligs af te spreken.Veel liefs

Fred en Mirjam.