Village des Bories - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van campermediterra - WaarBenJij.nu Village des Bories - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van campermediterra - WaarBenJij.nu

Village des Bories

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

08 Oktober 2009 | Frankrijk, Parijs

Maandag 5 okt.
Vandaag toch maar niet langer op de camping gebleven, 1 nacht is voldoende en we willen toch meer zien!
Vlakbij Gordes is een historisch dorpje het “Village des Bories” en daar willen we een kijkje gaan nemen.
De camper parkeren we op een grote parkeerplaats bij Gordes omdat de weg er heen te smal is en er geen campers mogen rijden. Volgens het bord is het 2 km ver, dus een gezellige wandeling er naar toe: leek het nou zo ver of kunnen die fransen niet rekenen, maar goed uiteindelijk kwamen we er aan. Het was de moeite waard, Deze Bories werden gemaakt van ter plaatse gevonden stenen die zonder metselspecie op elkaar gestapeld werden volgens het principe van het uitkragende gewelf (zegt het je iets, Nienke?)
Het was een soort openlucht museum. Woonhuizen met daaraan vast de verblijven voor de dieren, wijnkuip met persmachine, een oven, historische werktuigen enz. Het zag er allemaal goed geconserveerd uit.
`sMiddags wandelen we opgewekt weer terug, de temperatuur is inmiddels 26 graden, en belonen ons zelf met een ijsje na deze wandeling.

We zoeken een camperplaats om te overnachten en vinden er een in St Michel-l`Observatoire.

De volgende dag, Dinsdag, maken we een kort tochtje rond het plaatsje, we hadden gehoopt naar het observatorium te kunnen gaan maar dat lukte helaas niet, wel vonden we 2 grote walnotenbomen, waar nog niemand gezocht had. Wij nu dus wel! We hebben inmiddels een aardige mand vol en kunnen straks uitdelen!

Vanavond lekker lezen en morgen weer verder.

Groetjes. Fred en Mirjam

• 09 Oktober 2009 - 11:44

Nienke:

Had ik gisteren een heel mooi lang verhaaltje getypd...was die ineens weg! Dan maar straks in 't echt.

Nou nog maar even kort een berichtje dan...ben aan het werk in jawel...ermelo..koekie ;-)

Verder alles prima! Alleen beetje grieperig...maar dat schijnt erbij te horen dit najaar. :-(

Geniet daarom maar extra hard van het zonnetje daar!

tot snel! kus.