nog steeds veel zon - Reisverslag uit Gordes, Frankrijk van campermediterra - WaarBenJij.nu nog steeds veel zon - Reisverslag uit Gordes, Frankrijk van campermediterra - WaarBenJij.nu

nog steeds veel zon

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

04 Oktober 2009 | Frankrijk, Gordes

Na de gezellige markt in Nyons zijn we doorgetrokken naar Vaison la Romaine zo`n 30 km verder.
Ook weer zo`n oud stadje waar op Dinsdagmorgen een grote markt is door het alle straten heen.
Men is er bezig een oude Romeinse stad op te graven , maar leuker is het om door het historische gedeelte, de oude stad te lopen. Je loopt door allerlei smalle straatjes tot bovenaan het kasteel, waar je weer een mooi uitzicht over de omgeving hebt. Het grappige is dat er allemaal grote zwart-wit foto`s van mensen hangen die daar geleefd hebben en allerlei activiteiten aan het doen zijn, bv Jeu de boule.

We zijn er niet blijven overnachten maar doorgereden naar Malaucène, zo`n 15 km verder, waar een mooie camperplek is op een plein waar ook een grote tent staat, een circusschool, waar in het weekend geoefend wordt.
Malaucène ligt aan de voet van de Mont Ventoux, het is er dan ook druk met wielrenners die de berg wel eens even zullen bedwingen!
Verder een gezellige dorpsstraat met terrassen die uitnodigen om er een café-au-lait of expresso te drinken. Daar achter ligt een beetje verscholen het oude dorp dat opklimt tegen de berg en boven eindigt waar een kerkje staat met een kruisweg-stage er naar toe. Onder de olijvenbomen bovenop is het goed uitrusten van de klim naar boven en is het genieten van het uitzicht op de Mont Ventoux.
We zijn er 2 dagen gebleven om er te wandelen, van de zon te genieten, stokbroodjes te eten en te lezen (Marga het eerste deel heb ik uit, hoever ben jij?)

Omdat we toch weer verder willen trekken, rijden we naar het gebied van de Luberon, waar we kleine dorpjes verscholen tussen de wijngaarden en olijvenbomen aantreffen. Dit vermengd met de heerlijk kruidige geuren en volop zon is echt vakantie!!!
We waren blij met je reiswijzertje “dorpen rijden” Ineke, we kregen er toch wat meer informatie door! Vooral Gordes en Roussillon zijn mooi.
Gordes ligt tegen een berg aangebouwd en lijkt een trein bergdorpje (!) maar Roussillon, bovenop de berg van rood/oranje oker is in de zon schitterend.
In het dorp veel winkels waar de oker verfpoeder verkocht wordt die in de omgeving gewonnen wordt.

Terwijl we in het dorp waren, was er juist een heel sjieke trouwpartij van een familie uit Engeland, de bruid met haar vader kwam in een Lelijke Eend (!) naar boven rijden, maar haalde helaas de top van de heuvel waar de kerk is niet, zodat zij het laatste stuk moesten lopen. Later kwam de eend er puffend achteraan , geduwd door 4 “heren”in jaquet.

• 04 Oktober 2009 - 18:19

Marga:

Zit nog even op de pc te knutselen en kom gelijk weer een leuk verhaal van jullie tegen. Nog even en we gaan met jullie mee. Met de boot komen we natuurlijk nooit in het binnenland, dat is soms wel jammer.
    Zijn vanddag zo'n beetje vijf uur aan het zagen [snoeien] geweest. Bij de buren zijn een aantal hele grote bomen omgezaagd, heerlijk, we hebben weer zon.
    Ben ook door het eerste deel heen, vond het erg goed, wacht even met deel twee, want ik vlieg er anders doorheen en dat is ook weer zonde.
    Geniet er van en ik wacht op het volgende reisverslag.
    Kus van ons allebei,
    marga