Eerste week - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van campermediterra - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van campermediterra - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Mirjam en foto`s Fred

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

30 September 2013 | Spanje, Barcelona

Lieve allemaal.

We zijn een week onderweg en het wordt tijd jullie een berichtje te sturen: Zondagmiddag 22 sept. zijn we vertrokken met de bedoeling er weer een mooie reis van te maken!
Deze keer gaan we over Duitsland en overnachten de eerste nacht in Trier, op een rumoerige camperplaats, maar dat heeft ook zo zijn voordelen merken we: na een onrustige nacht worden we de volgende dag heel vroeg wakker en kunnen we vroeg onze reis vervolgen richting Dole in Frankrijk. Het blijkt een goed idee om zo te gaan: niet veel snelwegen maar mooie RN wegen zonder teveel rotondes, die vreselijk ophouden.
In Dole, een leuk stadje, staan we aan een rustig riviertje en zitten lekker ons eerste wijntje in de zon te drinken, dat begint goed! Maar we willen zuidelijker en dus rijden we de volgende dagen rustig door, stoppen onderweg als we zin hebben of om iets te bekijken.
De snelweg richting Millau willen we ook vermijden en gaan dus over Mende en Florac door een schitterend gebied richting Mont Aigoual, een berg van 1567 m hoog.
Bij het Observatoire Meteorologique boven op de berg besluiten we te gaan vragen wat de weersverwachting voor de komende week is.
Een vriendelijke man toont ons op een heel groot scherm een grote depressie en verteld dat we maar beter richting Spanje kunnen gaan als dat toch onze bedoeling is, omdat er een flinke storing op komst is met veel regen en onweer.
Vrijdag ochtend nemen we dat advies ter harte en gaan richting Spaanse grens. Bij Beziers komen we langs “de mac” en stoppen daar omdat we er op internet kunnen om onze mail te checken.
Tot onze grote verrassing is er een mail van Leentje en Jos, of we zin hebben om langs te komen als we in de buurt van hun huis in zuid Frankrijk komen, zij zijn er nog tot vrijdag 14.00 u en vertrekken dan naar Portugal. We lezen het berichtje om 12 uur en zijn een half uur van hun huis verwijderd!!! (toeval?)
We bellen hen op en krijgen als antwoord: “Kom snel, we wachten op jullie met het aperitief !” We krijgen een warme ontvangst, eten er heerlijk en besluiten de middag met het bekijken van hun “sprookje” : het huis dat zij aan het verbouwen zijn in een naburig dorpje. Geweldig! Daarna gaan zij op weg naar Portugal en wij verder naar Carcassonne, volgens Jos een prachtig stadje dat we beslist moeten zien.
Er is ook een mooie plaats om te overnachten en we gaan de volgende dag het middeleeuwse stadje, dat op de ruïnes van een Romeins fort gebouwd is, bekijken. Helaas krijgt de weerman van Mont Aigoual gelijk, het miezert de hele dag en in de nacht begint het verschrikkelijk te onweren.
Dus besluiten we vandaag (zondag) verder te reizen via Andorra naar Barcelona het warme weer tegemoet.
Vanmiddag zijn we hier aangekomen en zitten nu heerlijk in het zonnetje aan het strand.
Maandag gaan we winkelen in Barcelona en daarna uitrusten van deze eerste week op een mooie rustige camperplek iets zuidelijker.

Veel liefs van ons, Fred en Mirjam

PS. Fijn al jullie reacties, tot de volgende keer!!

• 30 September 2013 - 10:46

Devorah:

Super verslag! Geniet er maar van!!!

Ik kijk uit naar de volgende...

• 30 September 2013 - 11:24

Linda:

Oeh, weer leuk om die verhalen te lezen! In de eerste week al veel beleefd zo te horen. Ga er lekker mee door :) Genietse!

• 30 September 2013 - 12:50

Leentje & Jos:

Het was supergezellig en tof dat jullie bij ons zijn langsgekomen, in ons middeleeuwse dorpje en labyrint. Daar hou ik van, mobiliteit en flexibiliteit.
    Wij zijn intussen via Madrid naar Portugal gereden. Maar het warme zuiderse weer is naar Spanje verhuist, hier regent het. Wel hard nodig want dat was minstens 3 maanden geleden. Gelukkig moet ik niet onmiddellijk mijn groentetuin bevloeien.
    Geniet van Barcelona, alle moois en van elkaar.
    Liefs, Leentje & Jos

• 30 September 2013 - 13:03

Ineke:

Wat een heerlijke plaatsnamen staan er in jullie verslag! Alle plaatsen die je noemt zijn mij bekend: Trier, Dole, Milllau, de Mont Aigoual, Béziers, Mende, Florac, Barcelona . . . Alleen in Carcassonne ben ik nooit geweest, maar dat staat al heel lang op het verlanglijstje.
    En nu zitten jullie misschien wel op het dakterras van een groot warenhuis (ben de naam vergeten) te lunchen, in de zon!
    Jullie zijn te benijden en dat doe ik dan ook.
    Maar ik gun het jullie van harte, ga eerst lekker uitrusten en dan weer lekker toeren en dingen bekijken. Rond Barcelona is ook genoeg te zien: Fiiguéras, Montserrat, Gerona . . . . allemaal prachtig. Maar jullie zijn niet voor het eerst in deze omgeving, dus je weet zelf genoeg.

Heel veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verhaal.
    Liefs,
    Ineke

• 03 Oktober 2013 - 19:21

Regine:

Ik ben even meegereisd en dat was echt wel leuk!!!