We vervelen ons niet! - Reisverslag uit Burriana, Spanje van campermediterra - WaarBenJij.nu We vervelen ons niet! - Reisverslag uit Burriana, Spanje van campermediterra - WaarBenJij.nu

We vervelen ons niet!

Door: Mirjam en Fred

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

11 Oktober 2013 | Spanje, Burriana

Hallo allemaal,

Barcelona was weer geweldig, we hebben er leuk gewinkeld en op terrasjes gezeten. Tot slot wilden we naar “ons” restaurantje gaan maar helaas, Nienke, er is een andere eigenaar en terwijl alle terrassen vol zaren, was het restaurant zelfs nog niet open, jammer, maar we hebben wel een leuk ander restaurantje gevonden, maar helaas: geen tonijn op het menu!
Onze volgende overnachting was op een mooie camperplaats net boven Tarragona, heerlijk aan het strand. Antoinette en Herman hadden ons de coördinaten ervan doorgestuurd en het was leuk hen daar weer te ontmoeten.
Maar………… we stonden er nog geen uur, of de politie kwam langs, iedereen moest vertrekken, het was geen officiële camperplaats. Gelukkig mochten wel 1 nacht blijven zodat we niet voor de nacht een andere plaats hoefden te zoeken.
Maar goed, de volgende dag gingen we vol goede moed op weg om weer zo’n mooi plekje te zoeken. Natuurlijk vonden we dat ook, een ontzettend breed strand, daar wilden we wel staan, heel afgelegen, lekker rustig en veilig want er stonden nog een paar campers.
Haha, we hebben die dag heerlijk met zand en schepjes gespeeld…….. Herman in zijn enthousiasme, reed meteen het “harde” zand op en…… stond vast met de wielen tot halverwege weggezakt, het bleek toch zacht te zijn. Wat een pech, zo ver van de bewoonde wereld.
Fred had een goed idee: ik keer onze camper doe een touw aan de trekhaak en trek je er zo uit…………. Resultaat: onze camper kwam ook vast te zitten! Maar dat viel nog mee: met wat oprij platen van Herman kwam hij gelukkig los!
Om een heel lang verhaal kort te maken: Herman ging op weg met de Smart (die achter zijn camper hangt) en na een uurtje kwam hij terug met een enorme tractor met een laadbak die de camper snel weer lostrok, wat waren we de boer dankbaar, hij was speciaal voor Herman van zijn land gekomen!!
We zijn in een prachtig gebied: Het “Parque Natural del Delta de l’Ebre”: uitgestrekte rijstvelden waar de oogst in volle gang is. Flamingo’s die door het water waden en er hun voedsel zoeken.
Onze volgende stop is Benicassim, een leuk stadje waar we heerlijk aan de boulevard staan. Het is prachtig weer en zitten lekker onder de palmbomen aan het strand, wijntje erbij, wat willen we nog meer? En ach die donkere wolken die langzaam over de bergen achter ons aankomen zullen wel overdrijven! Nou dat deden ze dus niet: ‘s avonds breekt het onweer los, prachtig om te zien vanuit onze camper. Tot we zien dat de putten het water niet aankunnen en de hele boulevard, 2 meter voor onze deur, een snelstromende rivier wordt. Tot overmaat van ramp loopt ook het riool over, dat rook niet fris…..
Maar ’s morgens vroeg zijn de mannen van de gemeente reiniging met man en macht bezig alles weer schoon te spuiten en ontsmetten, zodat wij ‘s middags weer heerlijk onder de palmbomen zaten.
Het leven is goed hier, 25 tot 30 graden en we vervelen ons zeker niet en dit is nog maar het begin van onze reis!

Weer veel liefs van ons en tot de volgende keer,

• 11 Oktober 2013 - 17:28

Reina Van Vulpen:

Leuk om te lezen, geniet maar lekker!
    Hier is vandaag de hersft dan toch echt begonnen....

Groetjes Reina

• 14 Oktober 2013 - 09:01

Linda:

Palmbomen! Heerlijk! Genieten jullie ook voor ons? :)

• 14 Oktober 2013 - 22:57

Nienke:

Wat jammer dat "ons" restaurantje dicht was!! Maar gelukkig stikt het van de fijne plekjes daar! Nog bij de pull&bear geweest ;-) x