Taghazoute - Reisverslag uit Taghazout, Marokko van campermediterra - WaarBenJij.nu Taghazoute - Reisverslag uit Taghazout, Marokko van campermediterra - WaarBenJij.nu

Taghazoute

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

20 Januari 2014 | Marokko, Taghazout

Hallo Allemaal!

Nadat we in Oualidia bij de “Tajine-courier” nog een heerlijke door zijn echtgenote gemaakte Tajine hadden besteld, zijn we verder naar het zuiden, naar Essaouira gereden. Een leuk vissersplaatsje waar we vorig jaar ook waren, maar zeker de moeite van een tweede bezoek waard is.

We merkten ook deze keer weer hoe makkelijk we ons laten verleiden om toch weer met een vriendelijke man mee te gaan die ons wel even zal wijzen waar je heerlijk vers warm brood kunt kopen en… bij een volgend winkeltje : morgenochtend verkopen ze hier heerlijke ontbijtbroodjes. Ongemerkt kwamen we bij het kruidenwinkeltje van zijn “zus” , waar de dorpsvrouwen “toevallig “ Argan olie aan het persen waren. En ja hoor 2 zakjes kruiden voor de Marokkaanse Harira soep werden toen toch maar weer gekocht!
Weer buiten gekomen wist hij nog meer adresjes, maar dat hebben we vriendelijk afgewezen, 10 DH voor een kopje koffie vond hij zijn moeite toch wel waard! (wij ook wel hoor)

Na Essaouira zijn we over de mooie kustweg naar Taghazoute gereden.
Echter halverwege de tocht moesten we in een klein dorpje uitwijken voor een auto die plotseling de weg opkwam. Vrolijk reden we verder, dat liep goed af! Maar…. aan het eind van het dorp stond zoals gewoonlijk politie te controleren: of we maar even wilden stoppen!!!! Foute boel dachten we meteen, toeristen mogen meestal gewoon doorrijden. Fred moest mee naar de politie auto en er werd hem verteld dat we over een doorgetrokken streep waren gereden (door het zand en modder op de weg nauwelijks te zien!)
Boete 700 DH (70 euro) hij was niet te vermurwen: tot ik met de portemonnee moest komen en na enig ach en wee, zei hij opeens, vooruit 200 DH.(20 euro) We hebben maar gauw betaald en zagen nog net dat het biljet in zijn jaszak verdween!

In Taghazoute was het toen we aankwamen heerlijk zonnig. We hebben de auto papieren bij Coby en Ruud afgeleverd en werden er hartelijk ontvangen met een lekker wit wijntje. Gezellig!!!
Het dorpje Taghazoute stelt niet veel voor maar er is een grote Free Parking voor campers, er staan er wel 100 en ook hier komen de “kleine zelfstandigen” langs.
Veel camperaars staan hier dan ook 3 maanden.

De zwerfhonden hebben het hier “goed” , krijgen van iedereen eten en worden aangehaald. Maar o wee als straks alle toeristen weer verdwenen zijn, wie zorgt er dan voor hen?
Een jonge hond heeft een hol gegraven en er zijn puppies gekregen, 7 stuks, alle kleuren van de regenboog en nu zo’n 14 dagen oud. Ze zien er goed uit en worden goed verzorgd door de moederhond, maar als ze het overleven zijn er dus weer 7 zwerfhonden bij!

We hebben net 2 dagen slecht weer gehad, grote modderstromen kwamen de berg af en versperde de doorgaande weg van Taghazoute, met man en macht werd gewerkt om alles weer schoon te krijgen.
Maar nu is het weer mooi, heerlijk zonnig en volgens buienradar blijft dat zo tot februari, genieten dus!

Vandaag zijn we weer verder gereden, maar dat wordt een volgend verslag!
Tot dan,

Groetjes, Fred en Mirjam

Foto’s van Mammarazzi zullen we vanavond ook nog proberen te plaatsen!

• 20 Januari 2014 - 21:31

Campermediterra :

Helaas het lukt nu niet om foto's te plaatsen, kijken jullie later nog eens?

• 21 Januari 2014 - 15:46

Leentje:

Hallo lieve mensen,

Mooi verslagje weer. En ik zie toch 7 foto's ! Misschien enkel van de paparazzi ?

Mirjam, sla je voorraad argan olie maar op hoor. Ik smeer het op mijn gezicht en op mijn haren. Het is supergoed, vooral omdat je haartjes toch wel wat afzien van de troep die in ons Glivecje zit. Ik laat het een half uurtje intrekken en was het dan gewoon.

Blijf gewoon genieten.
    Don't dream your life, live your dream!

Liefs, Leentje

• 21 Januari 2014 - 16:20

Ria En Herman:

mooi verslag. De foto's staan er wel bij.
    groet,
    Ria en herman

• 21 Januari 2014 - 16:58

Janny En Jan:

Hallo Mirjam en Fred,
    Leuk jullie verhaaltje te lezen en ook om jullie te ontmoeten in Taghazout.
    We herkennen de foto's!
    Wie weet nog tot onderweg ergens.
    Groet Janny en Jan (J&J)

• 21 Januari 2014 - 17:39

Anneke Van Der Werf:

Dank voor het verslag. Ik herken de situaties. Lijkt me heerlijk met de camper door Marokko. Helaas is onze camper een aantal jaren geleden verbrand. Daarvoor veel reizen gemaakt. Wens: veiligheid en gezondheid. Groet

• 22 Januari 2014 - 08:45

Linda:

Wat een gave foto's weer! De leukste vind ik van de geit en de afvalbewerking, die geit staat er zo mooi op! Ben benieuwd naar de volgende foto's! Wanneer staan jullie er een keertje op? ;)

• 22 Januari 2014 - 12:00

Gerda:

weer leuke foto,s. sommige heel bekend. de reis goed gegaan ??nu hier [ in sidi ifni ] geen regen meer en vaak volop zon. TOT.

• 24 Januari 2014 - 16:04

Lia:

Hallo Fred en Mirjam,
    Leuk hoor, om jullie reisverslag te lezen. En ook mooie foto's om te zien, blijf maar lekker schrijven en plaatsen.

Jullie buurtjes in Tafraoute, Lia en Co

• 20 Maart 2014 - 14:23

Fep Van Den Ende:

Ha beste mensen
    Ik heb twee jaar geleden een heel boek geschreven over onze avonturen in Taghazout in 1979 en 1980. De titel is: De Dagboeken van Taghazout. Google hier maar op en je leest waar het over gaat. Het is in ieder geval een stuk geschiedenis met veel prachtige foto´s uit die tijd. Je kan het bij mij bestellen voor 12 Euro. Evt. tel. op 0174-280651
    Groetjes Fep van den Ende