Ait Mansour - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van campermediterra - WaarBenJij.nu Ait Mansour - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van campermediterra - WaarBenJij.nu

Ait Mansour

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

29 Januari 2014 | Marokko, Tafraout

29-01-2014

In het vorige verslag vertelde ik het al: we zijn weer doorgereden, maar eigenlijk was het de bedoeling om 3 weken in Taghezoute te blijven. Helaas loopt het wel eens anders, jammer!!

Na Taghezoute zijn we in Agadir naar de Marjane gegaan om daar nog de nodige boodschappen te doen: voorlopig zullen we geen grote supermarkten meer tegenkomen en in de leuke kleine winkeltjes in de dorpen wordt niet alles verkocht wat wij verwende overwinteraars denken nodig te hebben!

Onze volgende stop was een splinternieuwe camping Takat zo’n 30 km onder Agadir, net 2 maanden open met keurig sanitair en heerlijk warme douches.
Ook de was hebben we er kunnen doen, hoewel je daar wel voor in de rij moet staan, omdat iedereen van de enige aanwezige wasmachine gebruik wil maken.
Na 2 dagen zijn we verder gereden naar Tafraout, waar we vorig jaar zo heerlijk gestaan hebben. Deze keer staan we er vrij in de natuur samen met veel andere campers: veel fransen, nederlanders en “hippies” in grote vrachtwagens, soms met “dakterras”, veel honden die vrij rondlopen en ‘savonds tot diep in de nacht harde muziek. Gelukkig maakt de politie daar een eind aan maar ja, een paar dagen later komen er weer anderen die niet van het verbod weten en….. begint de muziek weer, zij het wel wat zachter en minder laat .

De omgeving van Tafraout is schitterend: we hebben een prachtige tocht gemaakt naar Ait Mansour. Eerst zijn we even buiten Tafraout naar de beschilderde rotsen van de Belg Jean Verame wezen kijken, in 1984 is hij met een vrachtwagen met verf hiernaar toe gereden om de gladde ronde rotsen te beschilderen in de kleuren rood paars en blauw. Het ziet er vreemd uit die verbleekte kleuren te midden van het roodbruine landschap. We konden het niet mooi vinden helaas.
Daarna zijn we doorgereden naar Ait Mansour, eerst over prachtige smalle bergweggetjes met haarspeldbochten omhoog. Op de top een prachtig uitzicht.
Daarna omlaag de Gorges in om dan na een bocht plotseling in een wonderschone OASE te komen: een smalle vallei met prachtige palmbomen, een smal watertje erdoorheen slingerend en een klein dorpje met wat huizen en een leuk restaurantje waar we op het dakterras thee gedronken hebben. De eigenaar vertelde ons zijn verhaal en ook over de omgeving: een sprookjesachtig geheel!!!
De weg voerde verder door een woestijnachtig landschap en na 120 km kwamen we met weer veel foto’s rijker weer terug in Tafraout.

En ja dan zijn we in Tafraout en moeten we natuurlijk ook weer thee gaan drinken bij Brahim, de eigenaar van “Le Couscoussier” en hebben dan ook meteen maar weer afgesproken om met 6 mede camperaars daar te gaan eten.
Het was weer als vorig jaar, even gezellig met het nodige theater, we hebben ons kostelijk vermaakt!!!

Vandaag was er Souk (markt), we zijn er niet zolang gebleven: er stak een wind op en later vanmiddag begon het te waaien en te regenen, brrrr dat valt dan toch weer tegen. Hopelijk is het morgen beter weer want dan gaan we de befaamde slippers van Tafraout kopen, de man zal een goede klant aan ons hebben.

Kijk af en toe nog op de site, de foto’s zullen zeker komen!!

Lieve groetjes van ons,

Fred en Mirjam

• 30 Januari 2014 - 09:26

Ineke:

Geweldige ervaringen weer, Mirjam en Fred!
    Waarom zijn jullie eigenlijk niet in Taghezoute gebleven? Ik heb nog even in de vorige brief gekeken en die eindigde met toch weer mooi weer na twee dagen regen . . . .
    In elk geval is het alternatief mooi gebleken! Leuk dat je steeds bekenden tegenkomt!
    Liefs,
    Ineke

• 01 Februari 2014 - 13:51

Guido & Nienke:

Klinkt als een goede camper plek daar in Tafraout! Daar kunnen wij ons wel thuis voelen :-)
    Heerlijk ook om de verhalen van de bevolking te mogen horen! Goed opslaan, kunnen jullie ze weer met ons delen. En deze keer weer zo mooi aangekleed bij Brahim?...haha.
    Mooie belevenissen allemaal hoor, geniet maar lekker door!
    Liefs!

• 01 Februari 2014 - 22:49

Gerda:

dat was weer een gezellig stukje. en ja,,, dat was echt mooi daar he ?? gelukkig is het weer nu aan het opkrabbellen............ kunnen we nog leuke dingen doen in de zon. nog veel reisplezier.