Een week om maar snel te vergeten - Reisverslag uit Évora, Portugal van campermediterra - WaarBenJij.nu Een week om maar snel te vergeten - Reisverslag uit Évora, Portugal van campermediterra - WaarBenJij.nu

Een week om maar snel te vergeten

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

21 Oktober 2011 | Portugal, Évora

Deze week liep niet zo als we graag gewild hadden.
Lissabon zelf was weer geweldig, maar toen we de laatste dag terug kwamen op de camping moest ik zonodig weer eens vallen, (de 3e keer deze vakantie, zal er nu toch wat aan moeten doen als we weer thuis zijn!) en heb een paar gekneusde ribben, met als gevolg dat ik oa niet veel slaap van de pijn.
Verder kreeg Fred een luchtweg infectie met koorts en hoest verschrikkelijk.
Maar de klap op de vuurpijl kwam toen we op bij Sintra, in het prachtige Parque de Pena, bijna in botsing kwamen met een vuurrode Ferrari die met zeker 200 km aan kwam scheuren en ons op een haar na mistte. We waren verkeerd gereden en moesten draaien, op een plek waar het was toegestaan, toen we net dwars op de weg stonden kwam uit het niets de Ferrari recht op ons afstormen. Ik zag hem op de weg slingeren omdat hij twijfelde of hij voor of achter ons langs zou gaan. In eerste instantie had Fred niets in de gaten en gelukkig reed hij al weer achteruit zodat hij de weg voor langs vrij maakte. Pas toen zag hij hem voorbij scheuren en was de auto ook meteen weer verdwenen.
We hebben lange tijd op een parkeerplaats gestaan om weer een beetje op verhaal te komen, de lust om verder Sintra te bezoeken was totaal voorbij (we waren er in 2004 toch al eens geweest kwamen we achter) en we zijn door gereden naar een camping bij Évora waar we nu al een paar dagen staan.

We verlaten Portugal zaterdag en gaan dan door naar Cordoba, Sevilla en Granada waar ik zal proberen weer een gezellig verslag voor jullie te maken!

Veel liefs

Fred en Mirjam

• 22 Oktober 2011 - 11:54

Marga:

Lieve allebei,
    Wat een verhaal, dat is even niet zo leuk meer, maar gelukkig goed afgelopen.
    Kan helemaal begrijpen dat jullie hier toch wel even van moesten bijkomen en dachten weg hier.
    Hoop dat jullie verder in het zuiden weer kunnen gaan genieten.
    Mirjam hoe komt dat vallen nu toch, is het van je rug ? zit even niet mee met jullie.
    Hoop dat de pijn snel een beetje minder wordt en Fred ook weer opknapt.
    Doe het rustig aan, blijf gewoon ergens waar het mooi is lekker lang staan, of te wel: luieren, er komen nog veel meer jaren om alles op je gemak te bekijken.
    Hier alles z'n gangetje, zon maar wel fris.
    Heb ik het nu goed gelezen en blijft Nienke in Barcelona ?
    Ben nieuwsgierig naar dat verhaal.
    Zo, ga nu boodschappen doen, denk aan jullie en wees voorszichtig.
    Liefs, ook namens Frank [is aan z'n treintjes bezig],
    marga

• 24 Oktober 2011 - 17:05

Nienke:

Hoi!... Goed aangekomen? Geen andere enge rode wagens op de weg tegen gekomen? Oef!.. Wat schrikken zeg. Blij dat jullie zaterdag wat vrolijker klonken dan dit berichtje. Geniet er lekker van daar in het zuiden!! Ik ben helemaal niet jaloers en baal helemaal niet dat ik jullie niet op kan komen zoeken. En geniet vooral ook lekker van de zon daar in het zuiden want hier is de herfst begonnen. Vandaag alleen maar regen en onweer. Maar eigenlijk vind ik het niet zo erg. Wel knus :-)
    Mam...wil je me het mail adres van marga mailen?? Dan zal ik haar mijn verhaal mailen.
    Liefs! Enne.... waarschijnlijk ben ik de 18e vrij. Heerlijk lang weekend met jullie dus!