Onze reis richting Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van campermediterra - WaarBenJij.nu Onze reis richting Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van campermediterra - WaarBenJij.nu

Onze reis richting Granada

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

03 November 2011 | Spanje, Granada

We rijden verder naar Alcalá de los Gazules waar we in het natuurpark een flinke wandeling willen maken. Na de drukte van Sevilla willen we de natuur in!
Op een landelijke camping vinden we een plek, maar rust vinden we dààr niet! 2 avonden wordt er op z`n Spaans (harde muziek, bbq`s enz.) feest gevierd: Halloween, de halve camping is versierd: spinnenwebben, maskers, uitgeholde pompoenen en verklede kinderen die `s avonds over de camping rennen en elkaar aan het schrikken maken. Eigenlijk best wel leuk dit feest te zien.
De volgende dag maken we een lange wandeling en ook Gaia geniet.
Na nog een lange feestavond/nacht gaan we verder via de route van de witte dorpjes naar Gibraltar:.
We zitten er in een echte Engelse dubbeldekker die ons naar de Apenrots brengt, lekker toeristisch maar best wel leuk om dit alles te zien en ons te verwonderen over de vele winkeltjes in de lange hoofd straat die hier natuurlijk Main-street heet.
De 6 min. durende tocht met de kabelbaan naar de apenrots was op de terugweg opeens wel erg de diepte in, brrr. De apen grappig en brutaal, maar ook plagerig naar elkaar. En de “aapjeskijkers” totaal negerend behalve als je een plastictasje bij je had!!
In Estepona hebben we lekker aan het strand overnacht, helaas was het de volgende morgen bewolkt maar we moesten toch verder dus op zich was dat niet zo erg. Echter toen we `avonds in Salobreña een plekje vonden om te overnachten hoorden we van mensen die daar ook al stonden dat het de volgende dag zou gaan regenen en dan moesten we maken dat we daar weg kwamen want het land zou onder water lopen. Grote schrik `nachts regen!! Fred vloog z`n bed uit: “we moeten weg! er gaat al iemand”
We zijn maar bij de Lidl gaan staan!!

Nu donderdag 3 nov. zijn we op een camping bij Granada aangekomen, het weer zal beter worden en dan gaan we naar het Alhambra.

ps let op 2 verslagen geplaatst!
groetjes, Fred en Mirjam

• 04 November 2011 - 14:35

Hanny.:

Geniet van jullie verslagen en foto's.
    Alles en iedereen weer gezond? ( 3x is scheepsrecht Mirjam)
    Nog heel veel plezier verder, hoop dat het weer mooi is en blijft.
    Groet voor jullie 3tjes.

Hanny.

• 05 November 2011 - 16:14

Marga:

Herken heel veel foto's, prachtig allemaal. Hoe was jullie tocht langs de "witte dorpen" ?
    en nu Granada, daar heb je ook wel een paar dagen voor nodig, met de Sierra Nevada op de achtergrond. Als jullie tijd hebben bezoek dan ook de wijk Albaicin, heeft een Moors verleden.
    Hier hebben we een prachtig najaar, van de week de warmste dag sedert 1901 geloof ik.
    De herfstbladen blijven erg lang aan de bomen hangen.
    Heb van Nienke inmiddels ook een mail ontvangen, erg leuk om te lezen waar ze mee bezig is, moet nog even een mailtje terugsturen.
    Zag net die vuurwerk video's, wel erg griezelig, maar jullie zijn er heelhuids van teruggekomen.
    Luitjes nog heel veel plezier en liefs en kussen en een aai voor Gaia,
    Frank en Marga