Mont Ventoux - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van campermediterra - WaarBenJij.nu Mont Ventoux - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van campermediterra - WaarBenJij.nu

Mont Ventoux

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

08 Oktober 2009 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal,

Woensdag, alweer mooi weer, in de ochtend een beetje mistig maar even later komt de zon door en wordt het alweer warm.
We gaan naar Forcalquier om daar de oude stad te bezoeken, alweer een stadje tegen de heuvel opgebouwd met bovenop de citadel.
We lopen door de smalle oude straatjes en zien hoe de oude pandjes mooi gerestaureerd worden.
Het is een hele klim voor we boven zijn maar genieten van het uitzicht op de oude stad. De citadel heeft een carillon dat iedere zondag en met feestdagen bespeeld wordt. Het is het enige nog goed werkende carillon in de Provence.
Verder is er een prachtige kathedraal uit de 12e eeuw, met enorme pilaren en gebrandschilderde ramen, de Notre-Dame du Bourquet.

Daarna gaan we op zoek naar een camperplaats in Dauphin maar kunnen hem niet vind (later blijkt dat hij aan de andere kant van het dorp is), geen nood we rijden weer terug naar St Michel-l`Observatoire. Het plaatsje naast de tennisbaan waar iedere avond een stel jonge kinderen komen tennissen, en waar de oude half blinde hond, een boxer ons voor de 3e keer komt verwelkomen.

Donderdag, de eerste bewolkte dag! Vandaag gaan we verder (liever gezegd terug) richting Mont Ventoux.
We rijden richting Sault en komen prachtige tamme kastanjebomen tegen, dus nu hebben we ook een voorraadje kastanjes! Dat is het leuke van de herfst, er is van alles te vinden, maar aan het paddenstoelen en bessen zoeken durven we ons niet te wagen, hoewel op de marktjes er de vreemdste liggen. Toch maar eens een boek kopen met alles wat eetbaar is in de natuur.(verjaardag?)
Opeens begint het te druppelen, je kunt het niet eens regenen noemen zo weinig is het, maar verder weg zien we wel regenbuien hangen.
Als we later boven op de Mont Ventoux staan, zien we het steeds verder opklaren en als we weer beneden zijn schijnt de zon volop.
Er was veel wind bovenop de top, waarschijnlijk heeft dat er voor gezorgd dat de wolken verdwenen en we weer een lekker zonnetje kregen.
We gaan nog even naar het internetcafé in het dorp om op het terras een wijntje te drinken en dit verhaaltje te versturen.

Nog een weekje en dan moeten we weer thuis zijn, ben benieuwd of we voor die tijd nogmaals internet vinden, we zien wel,

Veel liefs Fred en Mirjam.

• 11 Oktober 2009 - 17:57

Marga:

Hi lieve allebei,
    Een beetje late reactie, maar het uitruimen van e.e.a. is toch nog veel meer werk dan we gedacht hadden.
    Wat een heerlijke reis hebben jullie, ben echt heel jalours. [geen grapje]. Hoe mooi is het toch redelijk dichtbij in europa, veel verder zullen wij ook niet gaan.
    Hier kun je de herfst wel mee ingaan. Het bladerdek wordt al aardig dik hier. Matig weer vandaag. Morgen ook nog vrij en dan weer verder ruimen.
    Heb met Nienke al afgesproken dat zodra jullie terug zijn jullie gezellig de dozen stalen enz. komen halen.
    Hoop dat je dit nog leest voor jullie terug zijn.
    Kus en een goede terugreis,
    Marga [en Frank natuurlijk]