de eerste week - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van campermediterra - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van campermediterra - WaarBenJij.nu

de eerste week

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

07 Oktober 2010 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal

Hèhè, eindelijk internet!!! Dan nu maar een verslagje van onze eerste week op weg naar het zuiden.

Zondagmorgen zijn we richting Duitsland vertrokken en s`middags in Stromberg een plekje gezocht om te overnachten.
We willen per dag ongeveer 300 km rijden tot we in Frankrijk zijn, dan zien we wel verder.
Zo zaten we niet de hele dag in de auto, maar zien we ook wat van de dorpjes.
De volgende dag zijn we doorgereden naar Breisach aan de Rijn, we kwamen er vroeg in de middag aan en hebben een heerlijke wandeling langs de Rijn gemaakt, het pittoreske dorp bekeken en een fles Feederweiser gekocht, de druivensap die nog wijn moet worden, met kleine gaatjes in de dop omdat de druk in de fles anders te groot wordt. Hij smaakte goed.
Omdat er in Zwitserland weinig camperplaatsen zijn, zijn we de volgende dag doorgereden naar de Mont Blanc in Frankrijk.
Boven op een plateau bij Passy hebben we 2 nachten gestaan met een schitterend uitzicht op de besneeuwde bergen, prachtig weer, maar s`nachts koud, buiten 2 gr, binnen lekker warm.
Helaas kreeg ik buikgriep zodat er van lange bergwandelingen niets kwam. Zal je altijd zien, ik ben nooit ziek en dan net in de vakantie!
Daarna 2 dagen bij het Lac de Montignard gestaan met prachtig weer en zijn we alweer een beetje bruin geworden.
Verder kon Gaia daar heerlijk zwemmen en zijn we heel lui geweest, en besloten we het verder heeeel rustig aan te doen en nog maar kleine stukjes te rijden, waarvan van avond het volgende verslag.
Nu eest van de zon genieten.