midzomer - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van campermediterra - WaarBenJij.nu midzomer - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van campermediterra - WaarBenJij.nu

midzomer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

20 Juni 2009 | Finland, Rovaniemi

Vandaag 19 juni, de dag van het midzomerfeest, maar eerst naar de enige echte kerstman die woont in Santa village een dorpje midden op de poolcirkel. Een leuke toeristische trekpleister vol met souvenierwinkeltjes en natuurlijk de kerstman die daar in zijn paleis woont. Het is leuk opgezet met krakend ijs, een arreslee en een klok die de minuten wegtikt waar je doorheen moet lopen voor je bij de kerstman aankomt en met hem op de foto kunt ( hebben we maar niet gedaan) Wat we wel gedaan hebben: onze kerstkaarten verstuurd, vreemd hoor midden in de zomer.

Inmiddels is het mooi weer geworden kan ook niet anders op midzomerdag!!!

s`Avonds is er een groot feest dat we natuurlijk mee maken. om precies 12 uur wordt een grote hout stapel aangestoken onder luid gejuich en geklap en er is muziek en er wordt gedanst. Maar wat nog het meest spectaculair is is de zon die gewoon niet onder gaat, het is dag en na al die regen was de zon er ook werkelijk
precies die avond. eigenlijk was het geheel een ontroerend gebeuren wat we niet snel zullen vergeten.

• 20 Juni 2009 - 07:09

Nienke:

wat mooi!!! van alleen het lezen al krijg ik kippenvel!
    Dat gaan jullie zeker niet snel vergeten!

Wacht de kerstkaart af! ;)

liefs!

ps. mam...morgen papa dag...maak jij een ontbijtje namens mij ;) hihi...

• 20 Juni 2009 - 08:26

Ellen En Thijs:

Leuk om te lezen en hopelijk blijft de ZON!!!
    Geniet maar verder van jullie vakantie en we horen wel weer.
    Groetjes uit de Betuwe.

• 20 Juni 2009 - 11:48

Marga En Frank:

Geweldig leuk, wij misten dat feest net een paar dagen toen we 3 jaar geleden de boot gingen halen, maar hoorden toen al uit de verhalen dat het een groot feest is.
    Jullie zitten al aardig noordelijk, al laplanders en elanden tegen gekomen ?
    Waarschijnlijk gaan wij volgend jaar toch ook nar het noorden.
    Geniet ervan en duimen voor mooi weer.
    Liefs uit Rotterdam

• 20 Juni 2009 - 12:02

Marga En Frank:

Ben ik nog even, zag nu pas dat er vandaag 3 verslagen van jullie achter elkaar waren binnengekomen. Frank riep net dar er een hoge drukgebied jullie kant uitkomt, 10 dagen mooi weer hopen wij van harte.
    Kus Marga