Eindelijk weer een verslagje! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van campermediterra - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een verslagje! - Reisverslag uit Alicante, Spanje van campermediterra - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een verslagje!

Door: Mirjam en foto`s Fred

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

24 November 2013 | Spanje, Alicante

Lieve allemaal,

Eindelijk weer een verslagje, ben niet zo schrijverig deze keer maar dat zal ik goed maken als we in januari in Marokko zijn! Dan valt er veel meer te vertellen. De Spaanse kust is een beetje saai, er valt niet heel veel te ontdekken, behalve de heerlijke zon en mooie strandjes natuurlijk!

Wel zijn we nog naar Cartagena gereden, een leuke stad met een “kasteel” op een hoge berg. Het kasteel zelf is een moderne nagebouwde versie van het kasteel door de eeuwen heen. We leerden er dat de rijke geschiedenis van Cartagena terug gaat naar 300 voor Chr. met veel diverse overheersingen omdat Cartagena zo gunstig gelegen is aan de Middellandse zee.
Om boven bij het kasteel te komen moesten we met een vreselijk hoge lift, een glazen kooi in een stalen geraamte: brrrrrr. Fred vond het prachtig maar ik bleek toch wat last van hoogtevrees te hebben, doodeng! Toen we eenmaal boven waren zagen we dat we van de andere kant gewoon een voetpad hadden kunnen nemen! Maar goed, weer een ervaring rijker!
We hadden er wel een schitterend uitzicht over de stad en wijde omgeving.

Na Cartagena zijn we op zoek gegaan naar mooie stille strandjes en leuke dorpjes. De dorpjes zijn er zeker, maar het zijn spookdorpjes, alle ramen met dichte luiken ervoor, bijna geen mens te bekennen, maar wel met leuke pleintjes pal aan zee waar we heerlijk konden overnachten, van de zon genieten, een boek lezen en langs het strand wandelen. (we hebben 8 nieuwe plekken ontdekt, coördinaten op aanvraag, haha)

Op een namiddag, we zaten net met een wijntje in de zon na een lange wandeling, kwam er opeens een auto met paardentrailer aangereden.
Het paard, een prachtige witte schimmel van de Spaanse rijschool, werd uitgeladen en mooi opgetuigd. Uit de auto stapte een bruidspaar dat de foto’s op het strand kwamen maken. We zaten met onze stoeltjes eerste rang en zagen hoe het paard met de bruidegom erop voor de bruid op de knieën ging.

In Santa Pola stonden we aan de haven waar net een vissersschuit aangemeerd was. Het visnet was zo zwaar dat er een auto met huiskraan aan te pas moest komen om het net uit het water te hijsen.
Wat een pech voor de vissers: ze waren door een groot veld met zeewier gevaren en hadden dat in hun net gekregen, samen met de reeds gevangen vissen die daar nu in verstrikt zaten. De vissers hebben nog geprobeerd er wat vis tussen uit te halen, maar veel was het niet en het merendeel verdween weer gewoon de zee in.
Jammer van al die mooie vissen, maar de meeuwen hadden een makkelijk maaltje eraan!

Zo gaan onze dagen voorbij, overal wat bekijken en als het leuk is dan blijven we er een paar dagen. Een heel andere reis is het geworden, meer vakantie, maar dat is ook wel eens leuk!
En de zon blijft maar schijnen, hoewel de temperatuur wel wat omlaag gegaan is, ook hier is het nu herfst maar…. met maar 1 dag regen de afgelopen 14 dagen.
Dus daarom is de kust zo in trek bij overwinteraars.
We zijn nu onze koelkast aan het leegeten (hmmm) we kunnen er niets in laten als onze camper donderdag voor een maand de stalling bij Calpe in gaat.
Nog even ons boek uitlezen, schoonmaken en dan komen we voor een maandje naar huis!

GEZELLIG, we hopen jullie snel te zien!

Liefs, Fred en Mirjam.

• 24 November 2013 - 13:08

Regine:

goede reis terug en fijne feestdagen!!!!

• 24 November 2013 - 13:37

Marga:

Oh Mirjam, zo romantisch waren onze mannen toch niet, maar ze zijn wel vreselijk lief.
    Maar goed dat het een beetje herfstig wordt bij jullie, dan is de overgang niet zo groot.
    Goede reis terug en tot spoedig.
    Liefs en groetjes ook namens Frank,
    Marga

• 24 November 2013 - 19:53

Reina Van Vulpen:

Wat leuk weer om jullie verhalen te lezen!
    Alvast een hele goed reis!

Groetjes Goos en Reina

• 25 November 2013 - 08:29

Linda & Arjen:

Wauw, heerlijk :D Lekker genieten en leuke dingen doen.
    En nu al bijna weer op weg naar huis, gezellig. We hebben er zin in.

Liefs

• 25 November 2013 - 13:13

Campermediterra :

Nou Marga, de overgang zal wel groot zijn! Herfstig betekend hier koude nachten en meer wind, maar ook temperaturen van 19 gr overdag en een strak blauwe lucht.

• 27 November 2013 - 16:10

Ineke:

Lieve Mirjam en Fred,

Welkom weer in Nederland, en als er n\a alle knuffelpartijen met kinderen en vrienden nog tijd over is voordat jullie weer naar het zuiden vertrekken . . . . nog even bij elkaar komen?

Veel liefs,
    Ineke

• 04 December 2013 - 13:19

Gerdadegraaf:

wat een leuke dingen hebben jullie weer meegemaakt en gezien. onze comp, na een duitser,, een brabandse en een paulus de boskabouter, doet het nu weer even. vandaar dit late bericht. geef je wel de uitslag van het onderzoek aan ons door ?? sterkte en gauw tot ziens ergens in !!! dikke pakkerd voor samen