Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van campermediterra - WaarBenJij.nu Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van campermediterra - WaarBenJij.nu

Valencia

Door: Mirjam en foto`s Fred

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

14 Oktober 2013 | Spanje, Valencia

Hallo allemaal!

Vorig jaar waren we al langs Valencia gereden en hadden daar de schitterende gebouwen van het “Ciudad de las Artes y las Ciencias” zien liggen, maar zijn toen doorgereden omdat we door naar Marokko wilden.
Maar nu we alle tijd hebben zijn we daar gaan kijken. We hebben er 3 dagen voor uitgetrokken, zoveel is er te zien!
We zijn begonnen bij het “Oceanografic” een enorm complex met verschillende moderne gebouwen waarin alles over de zee te zien is, gehuisvest naar het gebied waar de verschillende dieren thuis horen. Haaien, pinguïns, zeeleeuwen, walrussen enz. Verder een enorme volière met vogels van de moerassen, tropische koralen en natuurlijk het dolfinarium. De show viel een heel klein beetje tegen, maar was toch wel leuk.
De enorme aquaria zijn ondergronds, je loopt er door tunnels en hallen tussen de vissen en ziet er ook duikers die bezig zijn met controle en onderhoud.
De volgende dag zijn we naar het “Museo de las Ciencias Principe Felipe” gegaan, waar alles te zien is betreffende wetenschap: bv wetenschap en sport, -- en ruimtevaart, -- en medische wereld enz enz.
In de “Hemisferic”, een planetarium, hebben we gekeken naar een film over het verdwijnen en weer opnieuw “bouwen” van de koraal riffen van de Bikini eilanden bij China.
Al met al hebben we genoten van dit alles en vooral ook van de moderne architectuur van de gebouwen!

Na dit alles waren we weer aan wat rust toe en zijn naar Ayora gereden.
We kwamen bij een Nederlands stel terecht dat daar een camperplaats runt.
Heerlijk rustig en enorm gastvrij. Zij lieten ons de omgeving van Ayora zien, een schitterende vallei omzoomd door bergen met een stuwmeer en riviertjes.
We vielen met ons neus dan wel niet in de boter maar in de honig! Dit weekend waren er de honingfeesten waar boeren uit de omgeving hun bijen en honing producten toonden. Leuk om zo’n speciaal Spaans feest mee te maken.

Morgen gaan we weer verder en zullen dan waarschijnlijk Antoinette en Herman weer ontmoeten, gezellig!

Vanavond zullen we proberen ook nog foto's te plaatsen!

Veel liefs van ons, Fred en Mirjam.

• 14 Oktober 2013 - 22:50

Nienke & Guido:

Daar willen wij ook wel zijn!! Benieuwd naar de foto's!
    Skype lukte niet best vanavond. Morgen een nieuwe poging?
    Liefs!

• 14 Oktober 2013 - 22:56

Ineke:

Leuk weer!
    Ik mail jullie morgen apart via e-mail.
    Liefs,
    Ineke

• 15 Oktober 2013 - 08:29

Linda:

Nog meer leuke dingen meegemaakt! Gaaf hoor! Ik denk dat Arjen graag mee was gegaan met dit tripje! ;)