Marokko - Reisverslag uit Tanger, Marokko van campermediterra - WaarBenJij.nu Marokko - Reisverslag uit Tanger, Marokko van campermediterra - WaarBenJij.nu

Marokko

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

06 December 2012 | Marokko, Tanger

Lieve allemaal,

Inmiddels zijn we in Marokko aangekomen, een complete cultuurschok!

Het begon al in Algeciras in Spanje: In een klein afgelegen kantoortje moesten we tickets kopen. Het was er druk en het werd steeds voller in het kantoortje.
Maar gelukkig waren we snel aan de beurt en toen we de tickets naar Tanger-med gekocht hadden, kregen we, heel leuk, een cake en een fles wijn cadeau voor onderweg.
’s Avonds hebben we geslapen op de Palomons Parking bij de Lidl, er staan daar veel campers te wachten om de volgende dag de oversteek naar Marokko te maken.

De volgende ochtend zijn we om 6.15 uur opgestaan om samen met andere campers naar de haven te rijden.
Er volgden 3 controles: de eerste voor de tickets en de paspoorten, de 2de een paar meter verder voor weer de paspoorten en tenslotte de 3de toen we aan boord van het schip “de Wisteria” waren om een stempel in de paspoorten te zetten.
De overtocht duurde 1.45 uur, maar toen waren we er nog niet, want eerst moesten de paspoorten en de auto papieren weer gecontroleerd worden!
Helaas had de mevrouw van het ticket kantoortje vergeten “van” bij de achternaam van Fred te zetten zodat we eerst langs de politie moesten!
Toen dat klaar was hebben we nog een uur gewacht op onze papieren.
Maar toen waren we ook eindelijk in Marokko.
Onderweg hebben we eerst getankt, dat is een meevaller zo op vakantie: Diesel: omgerekend € 0,75 per liter.
Het weer werkt niet mee: dikke wolken waar af en toe regen uit valt, daar hadden we niet op gerekend! Maar het werd later wel weer droog gelukkig.

We hadden even moeite de camping waar we naar toe wilden te vinden, maar met hulp van 3 vriendelijke politie agenten vonden we de camping in Larache.

We hebben Gaia uitgelaten en zijn samen naar het stadje gegaan: het bleek een flinke wandeling zodat we besloten met de petit-taxi te gaan die net bij de camping aankwam om mensen af te zetten. Kosten 8 Dirham (€ 0,75 )
De taxi: een oud Fiatje, dat aan alle kanten rammelde en bijna door de vering zakte en met een vaart door het verkeer scheurde. Een belevenis op zich!
We hebben het stadje bekeken, je denkt een bepaald beeld te hebben van hoe het leven eruit zal zien, maar de werkelijkheid overtrof alles. Een totaal andere cultuur!!!
Veel kramen met groenten en fruit, kleding, kippen, 2de hands spullen enz enz.

Veel slecht onderhouden gebouwen, grote kuilen in de weg, maar allemaal heel spannend om te bekijken.
We namen de petit taxi weer om bij de camping terug te komen.

6 december, gisteravond sinterklaas gevierd met een chocolade letter en pepernoten en vanmorgen vertrokken naar Mulay Bousselham waar een camping aan een lagune is waar we een paar dagen blijven staan.
Het weer wordt wat beter en we hebben Wifi dus mailen en skypen is mogelijk!

Jullie horen weer van ons (en wij van jullie?)

Liefs, Fred en Mirjam.

• 06 December 2012 - 17:13

Nienke:

Coole ouders heb ik hoor! Helemaal met de camper in Marokko! Goede eerste ervaring ook.. op het politiebureau... haha! Super leuk jullie verhaal te lezen! Ik wil meer!! Ben vanavond dus op skype :-)

• 06 December 2012 - 18:17

Campermediterra :

Lieve allemaal, helaas, skypen lukt vanavond niet! de verbinding is te traag. Meer foto's volgen ook, het duurde 1 uur voor deze 3 foto's erop stonden. tot snel weer, fred en Mirjam

• 06 December 2012 - 20:28

Ellen:

Wist niet dat jullie met die gele bus zijn gegaan..........zo te zien genoeg aardappelen
    op het dak .

Groetjes, Ellen

• 06 December 2012 - 21:41

Marga:

Hier waarschuwen ze voor een sneeuwstorm vannacht, dus jullie zitten absoluut beter.
    Niet zeeziek geworden tijdens de overtocht?
    Liefs, Marga

• 10 December 2012 - 17:06

Paul En Ans Van Der Heijden:

Hoi Fred en Mirjam, leuk jullie verhalen en wat een geweldige ervaring die cultuurschok en zo ik wil graag nog eens een mailtje sturen kan dat ook? Wat is jullie adres? Tot een nieuw contact . Wij zijn in de opmaat voor de kerst! Denken julie eraan dat ze die niet vieren in Marokko? Groet Ans en Paul