Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van campermediterra - WaarBenJij.nu Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van campermediterra - WaarBenJij.nu

Sevilla

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

03 November 2011 | Spanje, Sevilla

Hallo allemaal,

Dom, dom, had ik een lang verslag gemaakt over Sevilla, druk ik op verwijderen ipv versturen!!! Weg verslag. Maar goed dan maar een nieuw, maar niet zo uitgebreid want inmiddels zijn we al weer een aantal kilometers verder.

Toen we dus vanuit Cordoba vertrokken, zijn we naar Sevilla gereden en vonden daar bij een haventje Puerta de Gelves een fijn plekje om te staan. De zeilbootjes lagen nog in het water en de kinderen kregen les in kano`s en roeibootjes en zwommen nog heerlijk in het water. Het weer was inmiddels ook weer goed geworden, dus het was prima om van daaruit Sevilla te verkennen.
Er was een goede busverbinding en in een half uur waren we er.
Allereerst zijn we naar de Kathedraal met La Giralda, gegaan. De Kathedraal ligt op de plek waar in de 12e eeuw de grote moskee gebouwd is, de Giralda, de klokkentoren is, samen met de Patio de los Naranjos daar nog een overblijfsel van. In Moorse tijden wasten de bezoekers hun handen en voeten in de fontein onder de bomen. In de Capilla Mayor zit op een altaar onder een gouden waterval van 44 vergulde panelen, de patroonheilige Santa Maria de la Sede, deze Retablo Mayor , werd tussen 1482 en 1564 door Vlaamse en Spaanse beeldhouwers gesneden.
Nadat we de Kathedraal bekeken hadden, hebben we de Giralda beklommen en hadden een schitterend uitzicht over Sevilla.
Heerlijk in de zon zijn we door de straatjes van de Joodse wijk gelopen en hebben genoten van de mooie Patio`s en van de gezelligheid op de terrasjes.
Inmiddels was het al later geworden en moesten we terug om Gaia uit te laten die vol smart op ons zat te wachten.
De volgende dag zijn we naar het Real Alcázar gegaan, een Koninklijke residentie uit 1364 met schitterende Mudéjarpatio`s en -gangen vol Azujelos en wandtapijten. 3 keer 3 symmetrische hoefijzervormige doorgangen sieren de hal van de Embajadores. De koepel van deze hal bestaat uit verguld houten vlechtwerk.
Een prachtige tuin met uitheemse bomen en planten, waterpartijen en fonteinen. Een rust te midden van het drukke Sevilla!
De Koninklijke familie heeft nog steeds de bovenverdieping in gebruik.
Ook de andere wijken: La Arenal, Santa Cruz, la Macarena ze zijn allemaal de moeite waard, al de kleine straatjes en steegjes, op een gegeven moment raakten we ons gevoel voor richting kwijt en hebben we heerlijk lopen dwalen. Zo kwamen we op een gegeven moment op een prachtig oud plein waar een enorm modern bouwwerk stond: Metropol Parasol, Nienke, wil jij voor ons vertalen wat er op het bord staat? Wij konden het niet lezen, waarschijnlijk een overkoepelend gebouw voor Architectuur, oud en nieuw?

We hebben genoten van ons verblijf in Sevilla, we zijn er 4 dagen geweest maar dat was eigenlijk te kort. Maar goed we willen ook nog naar Gibraltar en daarna … Granada, we verheugen ons daar heel erg op.
Het vervelende is dat ons fototoestel waarschijnlijk aan vervanging toe is, vooral binnen is hij niet scherp meer, maar misschien heb ik hem ook wel verkeerd ingesteld, ben daar niet zo goed in!!

Dit was het dan toch nog, niet zo uitgebreid als het andere verslag, maar goed, we vertellen verder wel als we weer terug zijn

Tot de volgende keer!!!

Ps, gezellig als we wat van jullie horen!

• 03 November 2011 - 22:02

Nienke:

wauw!...Metropol Parasol! Bijzonder mooi he. Helemaal van hout toch? Ik ga het zeker voor jullie vertalen. Wordt vervolgd ;-) x