1 maand onderweg - Reisverslag uit Torre de Moncorvo, Portugal van campermediterra - WaarBenJij.nu 1 maand onderweg - Reisverslag uit Torre de Moncorvo, Portugal van campermediterra - WaarBenJij.nu

1 maand onderweg

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

01 Oktober 2011 | Portugal, Torre de Moncorvo

Hallo allemaal!

1 maand onderweg en zeker geen zin om naar huis te gaan!
We zitten hier vanavond op een heel mooie camperplek, compleet met douche, toilet, water en afvoer voor het toilet. Er kunnen zeker 6 campers staan maar we zijn er alleen, te nieuw en onbekend?
Zelfs internet hebben we, vandaar dat ik maar weer eens een verslagje van de afgelopen week maak!

Toen we vorige week genoeg gefeest hadden, zijn we maar eens gaan kijken waar de Cava (Catalaanse champagne) vandaan komt, we hebben er tenslotte veel van gedronken!
Nienke vond in Sant Sadurni dÀnoia de traditionele producent Codornìu waar we konden deelnemen aan een rondleiding en zodoende het bereiding proces konden zien en met een treintje een rondgang door de kilometerslange wijnkelders konden maken. Na afloop natuurlijk proeven!!!

Helaas ons bezoek aan BCN zat er daarna op, 2 prachtige weken gehad hier,samen met Nienke, zij gaat voor 10 dagen naar Nederland en wij verder, eerst richting Portugal, (omdat we denken dat het in zuid Spanje nu nog te warm is ) en over ongeveer 2 weken richting Extremadura weer in Spanje en daarna Andalusië waar we al het moois gaan bekijken.

Onze reis dwars door Spanje, van oost naar west was verrassend, we hadden verwacht door een droog en dor landschap te trekken maar niets was minder waar. Zeer afwisselend, dan weer glooiend, heuvelachtig, lage bergen, veel landbouw grond met graan, we al geoogst, veel druiven die geplukt werden en boomgaarden met tamme kastanjes en amandelen. We hebben genoten van de tocht.

Wat minder was dat we geen camperplaats of camping konden vinden zodat we 2 lange dagen gereden hebben en 1 keer bij een truckstop overnacht hebben en gelukkig de 2e nacht in Zamora een camper zagen staan bij een sportpark waar allerlei sport toestellen buiten stonden voor openbaar gebruik. Leuk!! We zijn er bij gaan staan en zoals dat altijd gaat: al gauw kwamen er nog 2 campers bij staan. De volgende ochtend hebben we de historische binnenstad bekeken met de kathedraal uit 1174 en het kasteel.

Toen door gereden naar Miranda do Douro in Portugal waar we een plekje vonden bij het kasteel. En nu staan we dus in Torre de Moncorvo.
Morgen gaan we langs de Douro waar we langs de Portwijngaarden rijden en misschien wel een porthuis bekijken, wie weet!

Veel liefs en tot de volgende keer!

Jeroen, Je mist ons maar Nienke wil vast wel al die ballen uit de tuin halen !!

• 01 Oktober 2011 - 20:51

Sanneke:

Hoi hoi,

Leuk om jullie verhaal te lezen! Wel lastige start met op en neer naar NL rijden.
    Hier in amersfoort/leusden gaat alles goed. We hebben zowaar een heerlijke week achter de rug met heel veel zon! Wie had dat gedacht!

Nienke, Jasper en Laura zijn gister bij ons komen eten. Was zeer gezellig en leuk om iedereen aan onze mooie tafel te hebben :D Arjen is inmiddels vertrokken naar Italie. Hij is goed aangekomen en zit al op een mooie stek aan het meer Endine. Volgens mij kunnen ze niet wachten om de hengels uit te gooien. Ik moet er wel aan wennen dat hij er niet is. Beetje allenig zo. Maar gelukkig is hij snel weer thuis. en zijn puk en tabby zeer aanwezig.

Ik hou jullie verslagjes bij, tot horens!

Liefs Sanneke

• 02 Oktober 2011 - 20:07

Joke:

Hallo, hallo,

Ha, ha, ha, ha, nou er ligt geen bal in de tuin hoor, hij zei het zomaar uit zichzelf, zo schattig.
    Er liep laatst wel een kip!
    Maar dat kan nu niet meer, even een hekje gemaakt, Nienke is weer veilig aangekomen,
    hebben haar al gesproken. Hier alles ok, heerlijk na-zomerweer,hadden we ook verdiend!

Jullie een prettige reis gewenst verder en een knuffel aan Gaia
    Groetjes, Jan en Joke

• 04 Oktober 2011 - 18:49

Marga:

Net thuis gekomen van de boot, zeilen er gisteravond afgehaald daarna geen zin meer gehad om naar huis te gaan. Vandaag heel veel ingeladen en nu alleen de boot nog naar de winterberging varen.
    De herfst gaat deze week hier toch wel beginnen.
    Jullie genieten heel erg zo te lezen en te zien.
    Kunnen we eigenlijk via deze pagina ook een foto naar jullie toezenden, zou wel leuk zijn ?
    Eind november hebben we een feestje ......?????? zijn jullie dan al terug ?????????????????
    Reken maar uit wat dat kan zijn,
    Liefs en kussen van ons beiden.