Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van campermediterra - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van campermediterra - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

28 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve allemaal,

Zo jullie zien zijn we weer thuis, gelukkig alles goed gegaan, al we hebben onderweg wel een tamelijk slapeloze nacht beleefd maar daar over straks meer!

Na de fijne dagen in St Maries de la Mer besloten we iets verder aan de kust te gaan staan bij Plage de Piémanson, een heel breed strand waar we heerlijk dachten te kunnen wandelen.
Helaas de camperplaats had meer weg van een vuilnisbelt en bovendien stak er een verschrikkelijke wind op zodat het leek of we in een zandstorm beland waren.
We besloten toen maar 10 km verder het land in naar Salin de Giraud te gaan omdat het daar wat meer beschut is.
Daar bekeken wat we met onze laatste dagen nog wilden doen, Gaia had het wel een beetje gehad in de camper dus dachten we dat we beter weer richting huis konden gaan.
Maar….. we hadden nog steeds geen walnoten gevonden en dat is toch wel een beetje onze traditie geworden, dus met een kleine omweg toch eerst op zoek gegaan. Gelukt! We hebben toch weer een klein voorraadje.

Indian Summer, we hebben er lang op moeten wachten, maar toch op de terugweg in de bergen, s`nachts héél koud, 0 graden, een laagje sneeuw op de bergen en overdag de zon, lekker warm weer: schitterend je zag alles kleuren, sommige bomen vlammend rood, andere geel en soms nog groen. Een geweldig gezicht! We hebben genoten.

Via Thones in Frankrijk en St Blaise in Zwitserland, kwamen we in Dussenhelm aan de Rijn, een mooie plaats aan het water waar de Rijn-reisjes schepen zo langs kwamen.
Helaas s`nachts begon het feest: Een auto met jongelui vond het leuk om met de auto al slippend langs onze camper te crossen, een eng gevoel zo in het donker. Gelukkig gingen ze na verloop van tijd weg om een paar uur later weer met 2 auto`s terug te komen, we hebben geen oog meer dicht gedaan.
Verder weten we nu zeker dat we geen waakhond hebben: Gaia sliep overal doorheen!

De volgende dag maar snel vertrokken (en zullen er niet meer terugkomen!) Na nog een nacht in Andernach ( een leuk stadje) te hebben gestaan kwamen we heelhuids weer thuis.

De camper staat weer in de winterstalling en wacht op het volgende jaar. Wie weet waar naar toe? We zien wel.

Bedankt voor jullie reakties en ik zal jullie snel bellen!

Veel liefs.