forellen - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van campermediterra - WaarBenJij.nu forellen - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van campermediterra - WaarBenJij.nu

forellen

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

18 Oktober 2010 | Frankrijk, Avignon

Lieve allemaal!

Fred waagt zich er vanavond maar weer eens aan forel te bakken, vorig jaar was dat hopeloos mislukt, de forel lag toen uiteindelijk naast de pan op de grond in plaats van er in. Vandaar dat hij ze nu maar in de camper bakt en ik even tijd heb om nu eens een “normaal” varslag van onze reis te schrijven.

Vanaf Lac de Montignard zijn we verder richting zuiden gereden en hebben op mooie plekken in mooie dorpjes gestaan, veel marktjes bezocht en natuurlijk “ons wijnboertje” we komen er ieder jaar weer terug en kregen nu zowaar een klantenkaart, we kunnen sparen voor een gratis fles wijn (haha).

Het weer is tot nu toe prima, slechts 3 dagen regen gehad! Veel zon en een heerlijke temperatuur.
Na al dat luieren beginnen we toch wel het ontdekken van nieuwe dingen te missen, al beleven we toch wel het een en ander!
Vooral het ontmoeten van mede camperaars en hun reacties op Gaia is verrassend: Fransen die aan de ene kant vertederd zijn, maar ook heel boos op ons omdat ze een Halti (neusbandje) omheeft, ze vragen zich af of ze vals is! Moeilijk om uit te leggen dat ze zo trekt aan de lijn en het zo minder is en maar tijdelijk.
Dan Engelsen, ook met Goldens, genoeg stof tot praten en ervaringen uit wisselen. Maar waar iedereen het over eens is, is dat ze zo mooi is, complimentjes genoeg voor Gaia!

Van het zoeken naar tamme kastanjes en walnoten, eetbare paddenstoelen en bramen is nog niet veel gekomen, we zitten in de verkeerde streek, maar op de terug weg zullen we onze schade wel inhalen!

Verder is het toch iedere keer een verrassing waar we terecht komen.

Malaucène, waar we bij Blueberries internet krijgen bij een heerlijke kop cappuccino, we mogen er nog stroom nemen ook zodat de laptop weer opgeladen is.
We willen er wat langer blijven staan, maar …. Voor onze neus wordt plotseling een heel grote circus tent opgebouwd met alle gevolgen en drukte die daarbij hoort!

Dan maar verder naar Bédoin, ook leuk, maar het lijkt wel of heel de Provence aan het feestvieren is (nat. Feestdag?zoeken we op!) We staan er net of er wordt een heel parcours uitgezet voor motorcross”: internationale wedstrijden waar Belgen, Duitsers en Fransen aan meedoen, geen Nederlanders.
Er vertrokken plotseling veel campers!!!

We besluiten naar St Marie-de-la-Mer in de Camargue te gaan. Gaia kan er heerlijk zwemmen en rennen over het strand. Haar eerste kennismaking met de zee en de golven. Ze geniet en wij ook (van een rustige avond) ze is uitgeput, dat hadden we dus eerder moeten doen.

De volgende dag gaan we het dorpje in voor een stokbroodje en hoe treffen we het……FEEST `s middags een processie en `s avonds de aankomst van Sainte Marie via de zee met op het strand grote vuren, het wordt een enorm spektakel: zeker 50 paarden , 100 mensen verkleed in middeleeuwse dracht en ossenwagens, schapen, huifkarren enz trekken voorbij, het verhaal van de beschermheilige van de plaats wordt erbij verteld, samen met de muziek van Enya : GEWELDIG!

We moeten het toch maar eens opzoeken waarom het dit weekend overal zo`n feest was!

Zo de forellen zijn klaar en wij kunnen aan tafel, tot de volgende keer maar weer!!

Veel liefs!

• 18 Oktober 2010 - 12:59

Nienke:

Whaaa... Gaia en de high five! Goed geoefend!!

Klinkt weer fijn jullie verhaal! Forel zelf gevangen? Deze keer niet uit de pan gesprongen ;-)

Hier heeft het afgelopen nacht gevroren... Dus geniet maar extra hard van 't mooie weer! Alhoewel het overdag hier heel fijn herfstig is hoor.
    Verder alles prima hier! Jasper gaat vrijdag misschien ook mee naar Kortrijk.

Tot snel! Zoen!

• 18 Oktober 2010 - 19:15

Marga:

Hoi Luitjes,
    Jullie hebben wel een heerlijke vakantie, bij het lezen van alle verhalen krijg ik zo zin om weer weg te gaan, maar eerst moet het huis klaar zijn. Deze week komen de stucadoors weer 3 dagen en volgende week ook nog en dan schiet dat gedeelte op.
    Alle ikea-kasten zitten bijna in elkaar, dus de troep kan weer weggeborgen worden.
    Vandaag zijn we naar Kortrijk geweest, de beurs interieur, eens in de twee jaar wordt die gehouden en we wilden die toch nog een keertje zien. Gaat Nienke er ook naartoe ?
    Het weer wordt nu rap minder, de rest van de week wordt veel regen voorspeld, hoop dat het bij jullie mooier blijft.
    Wat een leuke foto's, die stieren werden toch niet ter verhoging van de festvreugde ter plekke geslacht ?
    Veel liefs en kussen uit Rotterdam
    frank en marga