Bijna thuis, vervolg - Reisverslag uit Rødby, Denemarken van campermediterra - WaarBenJij.nu Bijna thuis, vervolg - Reisverslag uit Rødby, Denemarken van campermediterra - WaarBenJij.nu

Bijna thuis, vervolg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

11 Juli 2009 | Denemarken, Rødby

Na 3 heerlijke dagen in de zon, moeten we vertrekken om op tijd in Düsseldorf te zijn.
We willen overnachten in Varberg, maar nadat we een plaatsje gevonden hebben waar we kunnen staan, blijkt het er zo luidruchtig te zijn door een feest dat in heel de stad aan de gang is: waarbij ook jongelui scheurend in auto`s over de parkeerplaatsen rijden met harde muziek aan en juichend en hossend, het is niet bevorderlijk voor de nachtrust. en zal waarschijnlijk tot diep in de nacht duren. Dan maar doorrijden rijden naar Falkenberg, ten zuiden van Varberg, waar we een mooi plekje bij een haventje vinden ( met toiletgebouwtje erbij!).

De volgende dag rijden we door naar Helsingborg om daar de boot naar Helsingor te nemen.
De overtocht duurt 20 minuten maar het is onvoorstelbaar wat er zich op zo`n boot afspeelt, iedereen rent naar het restaurant en stort zich daar op de patat met een schnitzel en braadworst of op een Grill-polser, (een hotdog) en dat `smorgens om 11.00 uur al.
Een andere trekpleister is de tax-free winkel waar grote hoeveelheden bier en snoepgoed worden ingeslagen door Deense en Zweedse jongelui.
Een handjevol mensen staan aan dek om naar de meeuwen te kijken die met de boot mee vliegen om te kijken of zij ook wat te eten kunnen krijgen.

De rit door Denemarken verloopt goed en we overnachten samen met andere camperaars bij de brug naar het eiland Bodo, een van de weinige plaatsen in Denemarken waar je vrij mag staan.

De volgende dag rijden we via Hannover verder omdat ertussen Hamburg en Bremen veel wegwerkzaamheden zijn en dus lange files.

We komen zo ook langs Bergen-Belsen met de gedenkplaats van het concentratiekamp en zijn erg onder de indruk van wat we daar zien.

In Minden blijven we staan: onze laatste nacht, morgen slapen we in ons eigen bed!