Een start met hindernissen - Reisverslag uit Florac, Frankrijk van campermediterra - WaarBenJij.nu Een start met hindernissen - Reisverslag uit Florac, Frankrijk van campermediterra - WaarBenJij.nu

Een start met hindernissen

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

11 September 2011 | Frankrijk, Florac

Hallo allemaal,

Vrijdagmiddag vertrokken we op weg naar Brecht in België waar we zouden overnachten.
3 heerlijke maanden zwerven!

Ergens onderweg toch nog maar even op en weegbrug gaan staan en wat we tijdens het rijden al vermoeden: we zijn te zwaar, en niet zo`n beetje ook 270 kg, (je zou bijna denken dat we een mud aardappelen bij ons hebben, wat niet zo is!)
Wat nu te doen? We besluiten er eerst maar een nachtje over te slapen.
En….. gaan de volgende ochtend toch maar terug naar huis om het nodige uit de camper te halen, helaas de fietsen met rek moeten er af, en een trapje (!?!? zo handig volgens Fred) maar ook de jeu de boules ballen. Enz.
Direct daarna zijn we weer vertrokken en hebben meteen maar een flink stuk gereden tot in Charleville-Mezières in Frankrijk, waar een rustige camperplaats is.
De volgende dag gaan we op ons gemak na een lekker stokbroodje weer op weg.

Na Nogent-sur-Seine kwamen we later deze week in Auxerre aan de Yonne, een mooie oude plaats die we besloten eens goed te gaan bekijken. We halen bij de plaatselijke vvv een routebeschrijving:
“In de voetsporen van Cadet Roussel” (een plaatselijk bekende figuur uit 1743 ) en maken een leuke wandeling door de stad. Bekijken de mooie kathedraal en zitten heerlijk in het zonnetje aan de rivier.

De volgende dag rijden we weer verder naar St Pourcain-sur-Sioull waar we besluiten een paar dagen te blijven om bij te komen van onze hectische start.
Ook Gaia geniet, ze vindt het heerlijk om languit in het gras te liggen kijken naar de eenden die voorbij zwemmen en af en toe bij haar in de buurt komen om wat stukjes brood in het gras te zoeken, helaas voor Gaia is de lijn waar ze aan ligt te kort!

Verder rijdend bezoeken we nog leuke dorpjes en vinden weer een mooi plekje om wat langer te blijven in Florac, het dorpje waar de forel uit de pan sprong, of liever gezegd de pan omviel toen we hem wilden bakken ( zie een van onze vorige reizen!) Het is er gezellig druk en genieten op een terrasje in het zonnetje.

Het weer is wisselend, de ene dag warm en dan weer een bewolkte dag, maar al met al is het een goede week geweest!

Groetjes, Fred en Mirjam

• 13 September 2011 - 19:04

Hanny:

Erg leuk om jullie op deze manier te volgen, zat al uit te kijken naar volgend bericht.
    Jammer van de vertraging, maar jullie hebben gelukkig nog wat dagjes tegoed.
    Fred en Mirjam, verder een voorspoedige reis toegewenst en heel veel plezier.

Groet Hanny.