De Spaanse kust - Reisverslag uit Valencia, Spanje van campermediterra - WaarBenJij.nu De Spaanse kust - Reisverslag uit Valencia, Spanje van campermediterra - WaarBenJij.nu

De Spaanse kust

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

08 November 2013 | Spanje, Valencia

De Spaanse kust.

En wel Benidorm en omgeving, wat een ramp! Volle camperplaatsen, mensen die daar maanden staan, niets voor ons dus.
Helaas moesten we er wel blijven: een oranje lampje was gaan branden tijdens onze rit vanuit Ayora. We vonden het te riskant er niet naar te laten kijken, vooral met oog op onze reis naar Marokko in Januari.
Gelukkig snel een Fiat garage gevonden: resultaat een niet goed verkende gasklep. Die moest vervangen worden, maar de garage had hem niet op voorraad, dus wachten. Tijd genoeg om samen met Herman en Antoinette en kennissen van hen uit eten te gaan in l’Alfaz del Pi. Nee geen tapas, maar bij een van de vele chinese restaurants, voor de verandering ook wel weer eens lekker. Toen de nieuwe gasklep kwam was het euvel snel verholpen en konden we onze reis vervolgen en mooie maar vooral ook rustige plaatsen opzoeken.

We stonden een nacht in Xabia/Javea boven op een rots met vuurtoren bij Cabo de San Antonio, prachtig uitzicht, blauwe zee en lucht, genieten dus, hoewel het ‘s nachts wel even eng werd toen er een harde wind opstak die om de punt gierde. Alles ging goed maar we zijn de volgende dag toch maar naar beneden gereden. Het bleek er erg gezellig en leuk om er een paar dagen te blijven.

Onze volgende stop werd het Embarsa de San Andorio, een mooi stuwmeer met een heel oude stuwdam, waarbij men een poging had gedaan hem te restaureren. Maar waar waarschijnlijk geen geld meer voor was om het af te maken.
Omdat we samen met Gerda en Jan daarheen gereden waren konden we daar ook overnachten, alleen staan aan zo’n stil meer doen we toch niet zo snel.

20 km verder in Busot hebben we een mooie grot, de Coves del Canelobre, bezocht. We moesten met trapjes steeds verder de diepte in brrr….
In de tijd van Franco werden er Russische wapens en vliegtuig onderdelen opgeslagen waardoor er mooie stalagmieten afgebroken waren, aldus de gids.

Langzaam zijn we zuidelijker gereden tot we nu in Los Alcazares zijn. Dit is het punt waarop we weer terug richting Alicante rijden om dan 28 november met het vliegtuig naar huis te komen.

Het weer hier is prima, gemiddeld 25 graden, we hebben 2 regenachtige dagen gehad en het is gezellig onze “camper-familie” af en toe te ontmoeten. Hij wordt steeds groter, haha! Maar we missen onze “eigen” familie wel hoor! (we hebben telefoon!)

We hopen weer een reactie van jullie te krijgen en jullie horen weer van ons!

Liefs Fred en Mirjam.

ps We hebben heel weinig internetverbinding!

• 08 November 2013 - 17:39

Ineke:

Lieve luitjes,
    Tjonge, wat een verschil in klimaat (maar dat had ik op de tv ook al gezien). Geniet nog maar even drie weken van al het moois daar in Spanje. Fijn dat de camper weer oké is.
    Liefs,
    Ineke

• 09 November 2013 - 15:12

Jos & Leentje:

Lieve Mirjam & Fred,

Ondanks enkele ongemakken (gelukkig enkel technisch) hebben jullie toch mooie plaatsen bezocht, prachtig die ruige streek van de Cabo de António. Ik begrijp dat jullie die drukte en volle campings van Benidorm en omstreken een ramp vinden. Hoe willen mensen dáár allemaal op een hoop zitten, Nederlandse getto's vind ik het . Het klimaat hier in Portugal is iets minder, we hebben temperaturen tussen 16 en 19º, vind ik wel lekker om in mijn tuintjes te werken.
    Wij vertrekken 29 nov. weer naar Fargoussière, onze oudste dochter komt voor 4 daagjes en 10 dec. vliegen we samen naar Eindhoven, blijven dan tot 17 dec. in België. 15 dec. hebben we een Vlaamse GIST samenkomst in Gent, gezellig.
    Geniet maar fijn samen, en straks goede vlucht naar Nederland.

Lieve groeten uit Portugal,
    Leentje & Jos

• 11 November 2013 - 08:28

Linda:

Wauw, ziet en klinkt er nog steeds allemaal goed uit. Gelukkig is jullie camper gemaakt en kunnen jullie er weer mee verder! Kom maar snel naar huis, kunnen we gezellig kerst vieren :)