Alhambra - Reisverslag uit Granada, Spanje van campermediterra - WaarBenJij.nu Alhambra - Reisverslag uit Granada, Spanje van campermediterra - WaarBenJij.nu

Alhambra

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg campermediterra

11 November 2011 | Spanje, Granada

4 dagen Granada, m`n hoofd zit vol!
We hebben de afgelopen dagen weer zoveel gezien en dat samen met Cordoba en Sevilla maakt dat we heel wat te verwerken hebben.

Granada:

Albaicin, de Kathedraal, Alcaiceria, de basiliek, het Alhambra en Generalife, pleintjes met terrasjes en muziek/flamengo.
Maar ook het weer, dat niet helemaal meezat: de eerste dag regen, met de paraplu in de hand door nauwe straatjes en steegjes is niet je van het, maar dan zie je ook de grappige dingen: verkopers die rennen om de uitgestalde waar binnen te krijgen en even later als de bui voorbij is weer naar buiten!
Grote stukken plastic die over de straat gespannen zijn tegen de regen, kun je nagaan hoe smal die straatjes zijn.
Maar het werd beter, de zon kwam voorzichtig door de wolken en we hebben het ook verder droog gehouden!

Albaicin, waar het Moorse verleden het meest voelbaar is, Smalle straatjes met kleine winkeltjes vol oosterse waar en de Mirador de San Nicolàs van waaruit een schitterend uitzicht op het Alhambra en de Sierra Nevada.
De Kathedraal, de bouw begon in 1523, een schitterende ronde Capilla Mayor (altaar) met daarboven de koepel met glas-in-lood ramen die de Passie verbeelden.
Alcaiceria, de vroegere bazaar , geheel afgebrand in de 14e eeuw en opnieuw opgebouwd rondom de Kathedraal. Het bevat talrijke winkeltjes, juweliers en zilversmeden.
De Basiliek deNuestra de las Augustias, Hij was gesloten maar omdat er een trouwerij en doop was, konden we toch deze schitterende kerk bekijken.

En dan natuurlijk Het Alhambra: het werd gebouwd ten tijde van de heerschappij van de Nasriden, zij bouwden naar hun idee het paradijs op aarde. Het oudste gedeelte is de Alcazaba met z`n hoge torens.
Het Nasriden paleis waarvoor we volgens de ticket om 3 uur aanwezig moesten zijn omdat er maar een bepaald aantal mensen naar binnen mogen. Het is er schitterend met vele zalen met prachtige koepels en patio`s. (de foto`s spreken voor zich)
Verder zijn we tot slot naar het Generalife gegaan, het buitenverblijf van de koningen die, als ze genoeg hadden van het gekonkel aan het hof , zich daar konden terug trekken en van hun rust genieten.

We zijn vandaag van de camping vertrokken naar de Sierra Nevada, haha we staan in de sneeuw op 2200 m hoogte en waarschijnlijk zal er vannacht nog meer vallen. De kachel brand!!
Jullie horen weer meer van ons!!

Inmiddels al weer verder!!